از آثار فاخر فرهنگی و هنری حمایت می کنیم

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به استقبال نزدیک به 9هزار نفر از نمایش " کلوچه‌های خدا" در سینما کانون مازندران گفت: از آثار فاخر فرهنگی و هنری حمایت می کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، محمد علی یزدان‌شناس با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در این کانون، با هماهنگی مرکز تولید تئاتر و نمایش عروسکی کانون و دعوت از گروه نمایش «کلوچه‌های خدا» بهمن ماه سال جاری در سینما کانون این اداره کل به روی صحنه رفت به طوری که  با استقبال چشمگیری که داشته: نزدیک به 9هزارنفر این نمایش را دیدند.

مدیر کل کانون مازندران افزود: این نمایش برنده 5 جایزه جشنواره بین المللی  تئاتر در سال 95 بوده و از یکم تا 25 بهمن ماه سال جاری در سه سانس، صبح ‌ها، عصرها ویژه مدارس و همچنین سانس ویژه عموم وخانواده‌ها  در سینما کانون  اداره کل کانون پرورش فکری مازندران به روی صحنه رفت.

وی با اشاره به اهمیت هنرهای نمایش در انتقال مفاهیم تربیتی و اخلاقی به کودکان ونوجوانان اظهار داشت: تئاتر کلوچه‌های خدا  با اجرای 25 روزه خود در کانون مازندران توانسته با رویگرد دینی ، فلسفی و اخلاقی که داشته، مورد استقبال دانش آموزان، معلمان، هنرمندان  و عموم خانواده‌ها قرار گیرد.

یزدان‌شناس با تقدیر از همراهی  مدیر کل امور سینمایی و تئاتر کانون در اعزام گروه نمایشی به  این استان، تاثیر تولیدات فاخر کانون برای مخاطبان را قابل اهمیت دانست و بیان  داشت: بسیاری از گروه های هدفِ دستگاه‌هایی همچون: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، آموزش و پرورش، بهزیستی، سرای تداوم شهرداری، کانون زبان و همچنین هنرمندان و مسؤولان اداری از این نمایش دیدن کردند.

این مسؤول این راهم بیان کرد: دیدن و آشنایی  کودکان ونوجوانان  با تولیدات فرهنگی و هنری فاخر نقش مهمی در رشد ذهنی و فکری آنها خواهد داشت. به همین منظور می توان از ظرفیت‌های حوزه تولید کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور، برای معرفی هرچه بیشتر کانون در استان‌ها بهره برد.

یزدان شناس با تاکید بر نگاه مدیر عامل کانون مبنی بر تمرکز زدایی ظرفیت‌ها و برنامه‌های کانون اذعان داشت:  اقدام کانون مازندران در خصوص دعوت از این گروه نمایشی می تواند  مصداقی از این تمرکز زدایی باشد. چرا که بر این اساس  بسیاری از تولیدات و برنامه‌های  فرهنگی، هنری و ادبی  می توانند در  وسعت بیشتری به مخاطبان عرضه شوند و در عین حال چشم انداز بهتری از برنامه‌ها و توانمندی کانون را به جامعه و مسؤولان ارایه نمایند.

مدیر کل کانون مازندران در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: استقبال از نمایش کلوچه های خدا  از سوی همه رده‌های سنی در سینما کانون مازندران بسیار چشمگیر بوده که  این نشان دهنده ضرورت  و توجه به تولید و عرضه آثار فاخر در سبد فرهنگی خانواده ها است.

*حمایت از تولیدات نمایشی  حوزه کودک ونوجوان در مازندران

وی با تاکید بر اینکه؛ رویکرد ما در سال جدید نیز استمرار اجرای  نمایش‌های فاخر در کانون مازندران است؛ حمایت از آثار بومی و استانی را نیز از دیگر برنامه‌های کانون مازندران عنوان کرد و اظهار داشت: از هرگونه طرح و برنامه نمایشی فاخر و مناسب در حوزه کودک ونوجوان حمایت می کنیم.

یزدان شناس با بیان یکی دیگر از برنامه‌های سال 97 کانون مازندران، به طرح کامیونت نمایشی سیار اشاره داشت و  با تشکر از استاندار مازندران و سایر مسؤولان استانداری به جهت دستور مساعد و تصویب آن بیان داشت: با اجرای طرح کامیونت نمایشی سیار در مازندران، ضمن ایجاد نشاط اجتماعی، پوشش گسترده ای از  فعالیت‌های فرهنگی و نمایشی در تمامی مناطق استان نیز فراهم می شود.

گفتنی است:استان مازندران دارای 27 مرکز فرهنگی ثابت، 4 مرکز سیار روستایی و یک کتابخانه پستی در سراسر استان می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =