همایش فاطمه بانویی دیگر در کانون رامسر

همایش فاطمه بانویی دیگر با هدف بازشناسی شخصیت درونی و زندگی اجتماعی حضرت فاطمه (س )و همچنین شناخت ویژگی های شاخص زنان موفق در تاریخ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، همایش فاطمه بانویی دیگر با هدف بازشناسی شخصیت درونی و زندگی اجتماعی حضرت فاطمه (س) و همچنین شناخت ویژگی های شاخص زنان موفق در کانون پرورش فکری رامسر برگزار شد.

این همایش  با حضور حجت الاسلام محمد ابراهیم حاجی پور رییس اداره اوقاف و امور خیریه ،  ولی شمس استاد دانشگاه و رییس اداره بهزیستی و  ۱۷۰ نوجوان دختر  با میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز رامسر صورت پذیرفت.
ولی شمس ضمن بر شمردن خصوصیات شخصیت حضرت فاطمه (س) از دیدگاه مراحل رشد و روانشناسی آن حضرت گفت و افزود: آنچه مراحل زندگی را از آسیب می رهاند داشتن الگوهایی فراتر از قهرمان است.

وی اظهار داشت: ما برای رسیدن به خودشکوفایی نیاز مند اصالت خانواده، فرهنگ و شخصیت هستیم. اما برای حفظ اصالت انسانی باید بیندیشیم. و لحظه تصمیم گیری را بیاموزیم. 

این مدرس دانشگاه بیان کرد: مهارت زندگی می تواند انسان را به فردی الگو و ماندگار تبدیل کند. 
در ادامه محمد ابر اهیم حاجی پور با خوانش احادیث و روایات مختلف اسلامی از زندگی حضرت زهرا(س) گفت: آنچه مهم است استفاده از شعور و تفکر انسانی در زندگیست. آنچه انسانها را از یکدیگر متمایز می کند عقل و درایت است. و هیچ مخلوقی در دنیا برای داشتن عقل شکایت ننموده است.

حجت الاسلام اجی این راهم تصریح کرد که چرا از داشته بزرگ انسان یعنی اندیشیدن بهره کامل و وافی نبرده ایم؟ چرا بعضی زنان مانند حضرت، این چنین با عقل و درایت در نوجوانی خود ماندگار شده اند؟ 
وی افزود: زنان منشاء تحولات در دنیا هستند و تفکر درباره کاربرد خرد در زندگی می تواند هر دختری را به چهره ماندگار تبدیل نماید. 
در انتهای جلسه فرصت چالشی برای پاسخ گویی ۱۷۰ دختر نوجوان ایجاد شد. بعد از بررسی پاسخ ها به گفتمان چالشی از ۹ نوجوان برتر با مشارکت کانون پرورش فکری رامسر، اداره اوقاف و امور خیریه و اداره بهزیستی تجلیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =