کد خبر: 277392
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کتاب‌هایی که پس از 40 سال  به کتاب‌خانه طبس بازگشت

دو کتاب که پیش از وقوع زمین‌لرزه‌ مخرب سال ۱۳۵۷ طبس، از کتاب‌خانه‌ کانون این شهر استان خراسان جنوبی امانت گرفته شده بود اکنون پس از گذشت حدود ۴۰ سال صحیح و سالم دوباره به کتاب‌خانه برگردانده شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، غلامرضا عطاری امانت‌گیرنده‌ این کتاب‌ها که پس از زلزله به مشهد و اصفهان مهاجرت کرده بود از بازسازی کتاب‌خانه طبس اطلاع نداشت و پس از آگاهی از فعالیت مجدد این کتاب‌خانه، کتاب‌ها را بازگرداند و طی مراسمی برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از خاطرات 40 سال پیش خود در این کانون و همچنین سرگذشت این کتاب‌ها سخن گفت.

وی گفت: متولد 1341 هستم و در سن 16 سالگی کتاب‌ها را امانت گرفته و یک هفته بعد زلزله‌ای طبس را با خاک یکسان کرد و به همراه خانواده‌ام مهاجرت کردم.

عطاری که اکنون پدری 55 ساله است می‌گوید: جزو خوانندگان ثابت کتاب‌های کتاب‌خانه طبس بودم و امروز که این مرکز را پویا و فعال می‌بینم ذوق‌زده شده و از این بابت خیلی خوشحال هستم.

در بررسی انجام شده روی این کتاب‌ها با نام‌های «مادر پیامبر» و «عبادتی بهتر از تفکر نیست» که هر دو با مضمون دینی و مذهبی است مشخص شد که قدیمی و مربوط به کتابخانه‌ کانون پیش از زلزله‌ طبس است.

مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان طبس استان خراسان جنوبی که سال 1350 تأسیس شده و جزو قدیمی‌ترین مراکز کانون کشور محسوب می‌شود در جریان زمین‌لرزه‌ 1357 به کلی از بین رفت و 850 نفر از اعضای این مرکز جان خود را از دست دادند و بسیاری از کتاب‌ها نیز زیر آوار مدفون شد و از بین رفت.

این مرکز در سال 1360 بازسازی و مجدداً راه‌اندازی شد و اکنون با برخورداری از فضایی وسیع و امکانات و تجهیزات متنوع همچون کارگاه‌های انیمیشن‌سازی، نجوم، سفال‌گری، ادبی، نقاشی و 20هزار جلد کتاب، پذیرای یک‌هزار و 588 عضو کودک و نوجوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =