در جذب و پایداری اعضای کودک و نوجوان، تلاش شود

جلسه‌ی شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در جلسه‌ی شورای فرهنگی، هنری و ادبی این استان ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا«س» و جان‌باختگان حادثه هواپیمای تهران یاسوج و شهادت غیورمردان نیروی انتظامی، از تلاش کارشناسان ستاد در سال ۹۶ قدردانی کرد.

جمال در این جلسه که با حضور اعضای ثابت در محل نمازخانه این اداره‌کل برگزار شد، بر توجه به جذب کودکان و نوجوانان و پایداری آنها در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری تأکید و خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کانون به شمار می‌آیند و انجام هر فعالیتی اعم از فرهنگی، هنری و ادبی با انتقال غیر مستقیم مفاهیم تربیتی بر انتخاب مسیر درست زندگی آنها، اثرگذار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری به استناد فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه تربیت، کلید سعادت و شقاوت است از کارشناسان خواست تا مسئولین و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری را در اجرای هدفمند و هرچه بهتر فعالیت‌ها، یاری رسانند.

وی در ادامه، برگزاری جلسات شورای فرهنگی را راهگشای بسیاری از مشکلات در کانون پرورش فکری، عنوان و با اشاره به ایجاد نشاط و پویایی در میان کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: ساعات مراکز فرهنگی‌هنری باید به گونه‌ای تنظیم شود که بتوانیم بیشترین و بهترین نوع خدمات فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی را به مخاطبان کودک و نوجوان ارایه دهیم.

در بخش دیگر این جلسه، کارشناسان به بیان دیدگاه‌ها و نظرهای خود درخصوص مسائل مختلف فرهنگی و راهکارهای ارائه شده پرداختند.

گفتنی است؛ آسیب‌شناسی جشنواره‌ی قصه‌گویی، ارزیابی عملکرد واحدهای کارشناسی بر اساس برنامه‌های تعریف‌شده در کتاب کار، تنظیم برنامه‌های پیشنهادی با رویکرد توان‌مندسازی مربیان، تأکید بر پایداری اعضای نوجوان و...، برخی از مطالب بیان شده در این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =