سوگواره‌هایی برای حضرت زهرا(س) در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

به مناسبت سال‌روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، چند مراسم سوگواری برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری شریفیه ، آوج و اقبالیه با اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی، برای سال‌روز شهادت حضرت زهرا(س)، مراسم سوگواری برگزار کردند.

مرکز فرهنگی و هنری شریفیه، ویژه برنامه «بانوی بزرگ عالم» را با حضور 32 عضو کودک و نوجوان دختر برگزار کرد.

معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)، قصه گویی از چند روایت درباره زندگی آن بزرگوار، معرفی وقایع و ایام(سالروز شهادت)، شعرخوانی، بیان فضایل اخلاقی حضرت فاطمه (س)، معرفی کتاب«الگوی حیات زیبا»، هم‌خوانی صلوات خاصه حضرت زهرا(س) و کارگاه کاردستی شمع از فعالیت‌های انجام شده در این برنامه بود.

هم‌چنین به این مناسبت، 71 نفر از اعضای نوجوان پسر مرکز فرهنگی و هنری اقبالیه، در مسیر خیابان معلم تا ساختمان مرکز، با در دست گرفتن پرچم سیاه،دسته عزاداری به راه انداختند و با نوحه‌خوانی و سینه زنی برای شهادت بانوی بزرگ اسلام، عزاداری کردند.

اجرای مسابقه از احادیث حضرت زهرا(س) و قصه‌گویی از داستان زندگی آن بزرگوار، از برنامه های دیگر این مرکز در ایام فاطمیه بود.

اعضای مرکز فرهنگی و هنری آوج هم در یک همکاری با همایش فاطمی شهر، به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، تواشیح و سرود مذهبی اجرا کردند.

در این برنامه شماری از مسوولان از جمله«پروین کریمی» عضو شورای اسلامی شهرآوج حضور داشتند.

قصه‌گویی، معرفی شخصیت و معرفی وقایع و ایام از فعالیت‌های دیگر این مرکز در ایام فاطمیه بود که با هدف شناساندن بیشتر شخصیت حضرت زهرا(س) به اعضا انجام شد.

      در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با حضور 36 نفر از اعضای طرح کانون مدرسه،فعالیت ‌های متنوعی در زمینه معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) انجام شد.معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام(ضربت خوردن و شهادت حضرت زهراس)،مسابقه معرفی القاب ایشان،کارگاه طرح های اسلیمی با القاب حضرت فاطمه(س) و حدیث خوانی از برنامه های این مرکز بود که درادامه طرح کانون مدرسه برای 21 عضو ثابت هم انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =