استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در انتقال آموزه‌های دینی به کودکان و نوجوانان

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل بهرامی امام‌جمعه حسین‌آباد کالپوش میامی با مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل بهرامی امام‌جمعه حسین‌آباد کالپوش میامی صبح پنج‌شنبه سوم اسفندماه سال جاری به‌منظور گسترش همکاری و اجرای فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم با مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بهرامی، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، کار فرهنگی را در کشور کاری بسیار حساس و مهم عنوان و با اشاره به اهمیت کار برای کودکان و نوجوانان اظهار کرد: پایه فکری انسان‌ها از همان کودکی و نوجوانی نهادینه می‌شود و روح کودک و نوجوان همانند یک زمین خالی و آماده کشت است که هرچه در آن کاشته شود در آینده برداشت خواهد شد و این موضوع اهمیت کار کانون پرورش فکری را در انجام وظایف خود نشان می‌دهد.

امام‌جمعه حسین‌آباد کالپوش میامی بیان داشت: برنامه‌ریزی و فعالیت برای کودکان و نوجوانان یک کار اساسی و حیاتی و متولی اصلی این موضوع نیز در کشور، کانون پرورش فکری است و این نهاد در استان برنامه‌های متنوعی را برای این گروه سنی برگزار می‌کند.

وی در ادامه افزود: با آغاز به کار کتابخانه سیار روستایی در میامی که با استقبال پر شور دانش‌آموزان و خانواده‌ها و به ویژه مسئولین روبرو شده است امید داریم تا خدمات فرهنگی بیش‌تری به کودکان و نوجوانان آن منطقه صورت گیرد.

بهرامی با تأکید بر استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در انتقال آموزه‌های دینی به کودکان و نوجوانان، گفت: در مکتب اسلام، اصول تربیتی از ابتدای تولد بیان شده تا بتوان با رعایت آنها انسان‌هایی صالح تربیت کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری عنوان کرد: کانون، تنها نهادی در کشور است که به صورت تخصصی و در تمامی ایام سال برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه دارد و این فعالیت‌ها در پنج بخش فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی در ۲۴ مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری اعم از ثابت، سیار و پستی توسط مربیان مجرب و آموزش‌دیده اجرا می‌شود.

جمال در ادامه با بیان حدیثی از صحیفه‌ی سجادیه گفت: امام سجاد(ع) از خداوند در ارتباط با فرزندانش چنین درخواست کرد که خدایا کمکم کن تا بتوانم به بچه‌ها خوبی کنم و آنها را با فرهنگ و آداب دینی تربیت کنم.

وی، اعتماد خانواده‌ها به کانون پرورش فکری را سرمایه بزرگی دانست و گفت: فعالیت‌های قرآنی یکی از برنامه‌ها و طرح‌های دینی است و در ابتدای سال جاری همایش «صوت ملکوت» با اسقبال خوب اعضای نوجوانان و مسئولین این حوزه قرار گرفت.

جمال همچنین با اشاره به ویژه‌برنامه‌ی «کودکان روی ماه خدا را می‌بوسند» در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: مربیان با اجرای فعالیت‌های دینی به صورت غیر مستقیم کودکان و نوجوانان را با احکام اسلامی و مفاهیم قرآن آشنا کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری در پایان با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی میامی با هدف توجه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی تصریح کرد: امیدواریم به یاری خداوند و حمایت مسئولین، تا پایان سال ۹۷ یک کتابخانه سیار روستایی در بیارجمند نیز راه‌اندازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =