برگزاری ویژه برنامه «واژه‌هایی از خاوران» در کانون شماره یک و فراگیر بیرجند

اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی به منظور آشنایی با مشاهیر و شاعران بومی به یاد ابن حسام خوسفی ویژه برنامه «واژه‌هایی از خاوران» را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری بیرجند صبح سوم اسفند 1396 ویژه برنامه « واژه هایی از خاوران » را به یاد ابن حسام خوسفی برگزار کردند.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی، با حضور در این برنامه ضمن خیر مقدم به غلامحسین یوسفی  متخلص به «ناقوس» شاعر و غزل‌سرای بومی خراسان جنوبی که میهمان ویژه این برنامه بود، گفت: پاس‌داشت و بزرگ‌داشت  شاعران کهن ایران زمین به ویژه ابن حسام خوسفی بهانه‌ی شاخص برگزاری این ویژه برنامه است.

حمیدی با بیان این‌که ابن حسام خوسفی از شاعران بزرگ قصیده سرای قرن نهم هجری است، گفت:  او با خلق «خاوران نامه» که از مهم‌ترین منظومه‌های حماسی و دینی است در بین شاعران زمان خودش، خوش درخشید و به زیبایی اشعاری از دلاوری‌ها و پهلوانی‌های حضرت علی (ع)  را در این اثر فاخر بیان کرده است.

ویژه برنامه ادبی «واژه‌هایی از خاوران» که از برنامه‌های پیش بینی شده واحد آفرینش‌های ادبی در سال 1396 بود، با هدف آشنایی با مشاهیر و شاعران بومی در قالب یک برنامه فرایند محور اجرا شد.

قصه گویی زندگی نامه ابن حسام خوسفی،  اجرای سرود در منقبت  حضرت علی  (ع) با استفاده از اشعار ابن حسام خوسفی، خوانش غزل و اجرای نمایش از جمله برنامه‌های این مراسم به شمار می‌رود.

ویژه برنامه ادبی «واژه هایی از خاوران» در مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند با حضور غلام‌حسین یوسفی شاعر معاصر بومی خراسان جنوبی و مجید کریمیان رییس حوزه هنری استان و جمعی از اعضای آفرینش‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند برگزار شد.

در حاشیه این برنامه نمایشگاهی از آثار اعضای کانون استان با محوریت معرفی ابن حسام خوسفی شامل : نشریه دیواری،  پژوهش، طرح ادبی، خلاصه نویسی و... در معرض دید میهمانان این برنامه قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =