بررسی و ارزیابی برنامه‌های سال جاری و تبیین سیاست‌های سال ۹۷ کانون پرورش فکری گلستان در جلسه شورای فرهنگی

یازدهمین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با موضوع بررسی و ارزیابی برنامه‌های اجرا شده در سال ۹۶ و پیش‌بینی برنامه‌های شاخص و تبیین سیاست‌های سال ۹۷ در محل سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) بر توجه به روش، منش، گفتار و رفتار این بانوی بزرگوار تاکید نموده و بیان کرد: صداقت در گفتار و کردار یکی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه (س ) است و این مناسبت‌ها فرصتی است تا نگاهی عمیق به زندگی ائمه داشته و رفتار و کردار آن‌ها را سرلوحه خود در زندگی قرار دهیم.

ایشان توجه به نقطه سیاه های وجودی هر فرد را از جمله سفارشات بزرگان دین برشمرده و افزود: مهم آن نیست که اشتباه نکنیم مهم آن است که  اگر زمانی ناخواسته در مسیر اشتباه قرار گرفتیم، تصمیم به برگشت به راه حق گرفته و در آن اشتباه نمانیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در ادامه با تحلیل کمی و کیفی برنامه‌های استانی در سال ۹۶ و دیدگاه‌های مطرح شده توسط مدیرعامل محترم کانون اظهار داشت: توجه به محتوای برنامه‌های و نگاه کیفی به آن‌ها در کنار انتخاب نام و عنوان زیبا یکی از سیاست‌هایی است که می‌بایست در پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

آینده‌نگری و توجه به خروجی و تاثیرگذاری برنامه ها، جلب مشارکت خانواده‌ها، مهارت‌آموزی اعضا و توجه به توانایی در کنار دانایی، در نظر گرفتن علائق و سلیقه‌های کودکان و نوجوانان با توجه به فرهنگ‌ها و قومیت‌های متنوع استان گلستان، توجه به ارزش‌ها و باورها و هویت ملی و ایرانی، تربیت دینی و اخلاقی، کارگروهی و مسئولیت‌پذیری و نیازهای امروزی کودکان و نوجوانان از دیگر موضوعاتی بود که توسط مدیرکل کانون مطرح و از کارشناسان خواسته شد تا در سیاست‌گذاری سال ۹۷ به آن توجه جدیدی داشته باشند.

در این نشست فرهنگی مدیرکل کانون از خلاقیت به عنوان یکی از حلقه‌های مهم جذاب‌سازی فعالیت‌ها نام برده و خواستار تشکیل اتاق‌های فکر با حضور اعضا ارشد و نمایندگاه اعضای کودک و نوجوان و مربیان و اولیای کانونی در مراکز فرهنگی‌هنری شد.

هم‌چنین ایشان ضمن قدردانی از کارشناسان و مربیان در برگزاری جشنواره‌های استانی، خواستار حضور حداکثری کودکان، نوجوانان و اولیای کانونی در برنامه ها شده و بر تشویق‌های بجا و به موقع به عنوان یکی از ابزارهای مهم انگیزشی تاکید نمود.

در ادامه این نشست هر یک از اعضا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در ارتباط با نقاط قوت و ضعف برنامه های استانی در سال ۹۶  و چگونگی تنظیم برنامه ها در سال ۹۷ پرداختند.

برگزاری جشنواره‌های منطقه ای، موج‌آفرینی برای توجه به قصه به عنوان یک واسطه تربیتی در طول سال، توانمندسازی مربیان کتاب‌خانه‌های سیار و توجه به دانش‌افزایی سایر کارکنان، اجرای برنامه‌های استانی به صورت فصلی و نظارت بر محتوای برنامه‌ها توسط کارشناسان ستاد، توجه به پژوهش اعضا و مربیان، بهره‌گیری از مهارت‌ها و تخصص‌های اولیا، ارزیابی میزان حضور و مشارکت مراکز در برنامه‌های استانی و ملی، اجرای طرح کتاب‌خوانی در تمامی مراکز با توجه به فعالیت‌های کتاب‌محور کانون و  تنظیم و ارسال به موقع شیوه‌نامه‌ها از جمله موضوعاتی بود که توسط اعضای جلسه مطرح گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =