ابن حسام یکی از مفاخر بی چون و چرای خراسان جنوبی است

غلامحسین یوسفی « ناقوس» شاعر معاصر و غزل‌سرای برجسته خراسان جنوبی در جمع اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تأکید بر این مطلب ویژگی‌های شاخص ابن حسام خوسفی را برشمرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با برگزاری ویژه برنامه ادبی «واژه‌هایی از خاوران» غلام‌حسین یوسفی متخلص به «ناقوس»، غزل‌سرای ایرانی و اهل شهرستان خوسف میهمان اعضای مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند شد.

این شاعر معاصر با تشکر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به واسطه برگزاری مراسم بزرگ‌داشت ابن حسام خوسفی و تلاش برای معرفی شخصیت‌های فاخر بومی استان به کودکان گفت: ابن حسام یکی از شاعران قرن نهم هجری و مفاخر بی چون و چرای دیار خراسان جنوبی است و مقبره‌ی  ابن حسام  نشان افتخار این دیار است.

یوسفی اضافه کرد:  ابن حسام شاعر دیار گل‌های نرگس اشعار زیادی درباره ذات اقدس الهی، پیغمبر (ص) و به ویژه حضرت علی (ع) دارد  و به همین واسطه قصاید بی‌نظیری را  به نگارش در آورد  که مورد تحسین شاعران، دوست‌داران اهل بیت علیه السلام  و عامه مردم قرار گرفت.  

 شاعر معاصر خراسان جنوبی تصریح کرد: خاوران نامه با 22 هزار و پانصد بیت اثر فاخر ابن حسام در وصف جنگ‌ها، دلاورمردی‌ها و فداکاری‌های حضرت علی (ع) بر وزن شاهنامه سروده شده و تنها تفاوت آن با شاهنامه در حماسی و  مذهبی بودن آن است.

  یوسفی پس از برشمردن دیگر ویژگی‌های اشعار ابن حسام خوسفی خطاب به اعضای کارگاه های ادبی کانون پرورش فکری گفت: دوران کودکی و نوجوانی زیباترین دوران زندگی است و بدانید بنای آینده شما بستگی به همین دوران دارد، بنابراین قدر کودکی و نوجوانی خود را بدانید و از این فرصت به خوبی استفاده کنید.

وی اضافه کرد: کودکان در زیباترین هیأت خلقت یعنی انسانیت حلول می‌کنند و در نهایت پس از فرصتی که خداوند در اختیار آنان قرار می‌دهد تجربه‌های زیبایی از زندگی آموخته و بر اساس تلاش و کوشش خود به مقامات رفیع می‌رسند  تا آن‌جا که عده‌ای به لطف خدا توفیق می‌یابند  و نام خود را در تاریخ ادب این سرزمین در علم و معرفت و جهات معنوی ثبت می‌کنند.

با حضور طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری، غلامحسین یوسفی شاعر برجسته خراسان جنوبی ، مجید کریمیان رییس حوزه هنری استان و جمعی از اعضای کارگاه های ادبی مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند به منظور پاس‌داشت ابن حسام خوسفی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =