تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و اداره کل کانون پرورش فکری کردستان منعقد شد

در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه های عمومی استان کردستان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،به ‌منظور اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان و کمک به رشد، بالندگی و پویایی بیشتر و بهتر این قشر مستعد و آینده‌ساز کشور، تفاهم‌نامه همکاری بین و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به نمایندگی سهیلا شیخی و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به نمایندگی اسماعیل احمدی در 5 ماده، 13 بند و دو نسخه منعقد و مبادله شد.

سهیلا شیخی در این دیدار که در دفتر مدیرکل کانون استان صورت گرفت، اظهار داشت: برای نخستین‌بار این تفاهم‌نامه میان طرفین منعقد شد و امید است که این همکاری متقابل بتواند در پیشبرد اهداف دو طرف به‌ویژه در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بلاخص در میان کودکان و نوجوانان تأثیرگذار باشد؛ چراکه همفکری در بحث فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند فصل تازه‌ای در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان رقم بزند.

شیخی افزود:این تفاهم نامه با موضوع اجرایی و عملیاتی کردن برنامه های فرهنگی با استفاده از امکانات و ظرفیت های ممکن ،پیشبرد اهداف دو طرف به ویژه در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در میان کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقات و نشست های کتابخوانی منعقد شد.

مدیر کل کانون استان کردستان با اشاره به تعهدات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در تفاهم نامه عنوان کرد: برگزاری نشست های کتاب خوانی در مراکز فرهنگی وهنری کانون، اجرای مسابقات مکتوب برای کارکنان کانون های پرورش فکری، تامین بخشی از جوایز برگزیدگان مسابقات کتابخوانی و مساعدت جهت تامین و در اختیار دادن کتب ویژه کودکان و نوجوانان با تخفیف ویژه برخی از تعهدات کانون است.

شیخی افزود: همچنین کانون موظف است زمینه نقد و رونمایی از کتب نویسندگان شاغل در کانون پرورش فکری، همکاری در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و فراخوان های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی وهنری کانون را فراهم آورد.

وی در رابطه با تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در تفاهم نامه گفت: همکاری در برگزاری نشست های کتاب خوان، برگزاری جلسات جمع خوانی کتاب و مشارکت در برگزاری جلسات نقد کتاب در مراکز کانون برخی از تعهدات این نهاد است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان افزود: کتابخانه های عمومی همچنین وظیفه تامین بخشی از جوایز برگزیدگان مسابقات کتابخوانی، تخفیف نیم بهاء برای عضویت اعضای فعال کانون پرورش فکری در کتابخانه های عمومی استان و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دراستان را بر عهده گرفته است.

شیخی در پایان اضافه کرد: مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضاء به مدت 3 سال شمسی بوده و تمدید آن با توافق دو طرف بلامانع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =