راه‌اندازی اردوگاه فرهنگی آموزشی طارم

راه‌اندازی اردوگاه فرهنگی آموزشی در منطقه طارم با حضور مدیرکل کانون استان و فرماندار شهرستان طارم بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان زنجان محمد نقی صالحی، در بازدید از مراکز فرهنگی‌هنری شهرستان طارم با همکاران این مراکز به گفتگو و تبادل نظر پرداخت و مسایل و مشکلات مراکز شهرستان طارم بررسی کرد.

مدیر کل کانون استان در سفر به طارم با علی باقری فرماندار شهرستان طارم و محمد محمدی بخشدار چورزق دیدار و درباره مسایل فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان شهرستان و بخش چورزق به گفتگو نشست.

در نشست مدیر کل کانون با فرماندار شهرستان در خصوص شرایط مناسب راه‌اندازی اردوگاه فرهنگی آموزشی برای کودکان و نوجوانان در شهرستان طارم بحث و گفتگو شد.

فرماندار شهرستان با تشکر از اقدامات کانون استان اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی که آسیب‌های مختلف از جمله فضای سایبری و شبکه مجازی و بازی‌های کامپیوتری کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند راه اندازی فضاهای فرهنگی هنری برای پیشگیری از این آسیب‌ها لازم و ضروری است.

مدیرکل کانون نیز در این جلسه به فعالیت های فرهنگی‌هنری کانون برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه کانون یک مجموعه فرهنگی و هنری تخصصی برای کودکان و نوجوانان می‌باشد و در راستای اهداف خود احتیاج مبرم به یک مکان و فضای اردوگاهی دارد تا بتواند مهارت‌ها و روح زندگی جمعی را در کودکان نوجوانان این مرز و بوم تقویت نماید تا در آینده بتوانند یک فرد مفید و مقید به جامعه اسلامی خدمت نمایند.

صالحی به جمعیت حدود دویست هزار نفری کودک و نوجوان در سطح استان زنجان اشاره کرد و گفت: برای تحت پوشش قرار دادن این تعداد کودک و نوجوان باید یک مجتمع همه جانبه با امکانات ، فضاها و مکان های مطلوب و استاندارد در یک منطقه با شرایط آب و هوایی مناسب برای کودکان نوجوانان استان و سایر استان‌های همجوار راه اندازی گردد.

در این جلسه مصوب شد تا موانع آغاز عملیات پروژه اردوگاه فرهنگی آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان و نوجوانان استان که در زمینی به مساحت 5/1 هکتار از طرف شهرداری و شورای شهر آببر به کانون پرورش فکری اهدا شده است رفع و پیگیری شود.

در ادامه این سفر مدیر کل کانون با بخشدار و اعضای شورای شهر چورزق ملاقات و در خصوص اهدای زمین و اختصاص اعتبار به منظور احداث کتابخانه کودک و نوجوان در شهر چورزق گفتگو و رایزنی کرد.

شهرستان طارم، یکی از شهرستان‌های استان زنجان است. این شهرستان در شمال استان واقع شده و با استان‌های گیلان و قزوین و اردبیل همسایه می‌باشد. وضعیت آب و هوایی این شهرستان دارای شرایط خاص است. زمستان های معتدل از امتیازات ویژه این منطقه تاریخی و فرهنگی می باشد. جاری بودن رودخانه قزل اوزن و پوشش درختان همیشه سبز زیتون به این منطقه جلو ی ویژه‌ای بخشیده است تا چشم هر بیننده را خیره کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =