محیط پرورش فکری کودکان باید تمیز و لذت‌بخش باشد

برای کمک به پرورش کودکان و نوجوانان باید بستر مناسبی برای رشد فکری کودکان و محیطی پالوده، ‍پاک و لذت‌بخش فراهم شود.

دکتر فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین معارفه مدیرکل جدید کانون استان قم با بیان این مطلب، بر اهمیت نقش مربیان و سرمایه‌های انسانی کانون تاکید کرد و گفت: هرچه را بخواهیم به بچه‌ها بیاموزیم ابتدا باید خود به آن عمل کنیم.

وی روز هفتم اسفند 1396 و در مجتمع کانون قم از مربیان کانون خواست بستر مناسبی را برای رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان فراهم کنند چراکه ما وقتی می‌خواهیم وقت‌شناسی را به کودکان آموزش دهیم باید خودمان به‌موقع سر قرارها حاضر شویم یا چگونه می‌توانیم آن‌ها را به صبوری و راست‌گویی تشویق کنیم وقتی خود ما صبرکردن را یاد نگرفته‌ایم یا حقیقت‌ها را به آن‌ها نمی‌گوییم؟

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر فاضل نظری در جریان اولین سفر استانی‌اش با قدردانی از مرضیه حقیقی‌فرد سرپرست کانون استان قم، حسن ندافی را به عنوان مدیر کل جدید کانون این استان معرفی کرد.

مدیرعامل کانون در این آیین با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع شهر قم در جهان اسلام و تشییع، تاکید کرد که دارایی این شهر، فرهنگ و هویت بومی آن است که ارزشی فراملی و معنوی دارد.

وی ادامه داد: قم به دلیل وجود بارگاه شریف حضرت فاطمه معصومه( س)، حوزه‌های علمیه و نقش آن در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و نهضت مردمی آن، از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر بخواهیم به آینده این شهر فکر کنیم بی‌تردید این آینده را سرمایه‌های انسانی آن می‌سازند.

مدیرعامل کانون در عین حال یادآور شد: اگر بخواهیم به عنوان مثال به یک خارجی بگوییم ایران کجاست؟ بی تردید کارخانه‌های صنعتی، معادن، منابع گسترده نفت و گاز، طول و عرض جغرافیایی و ظرفیت‌های فیزیکی آن را معرفی نمی‌کنیم بلکه با تاکید بر هویت فرهنگی خود می‌گوییم ما مردمان سرزمین حافظ، سعدی، عطار، خیام و مولانا و دارای سابقه بلند تمدنی و هویت فرهنگی هستیم و آینده کشور را همین هویت فرهنگی می‌سازد.

نظری افزود: اگر بخواهیم این هویت فرهنگی ایران در آن سپهر متعالی خود بدرخشد باید به کودکان و نوجوانان توجه کنیم.

وی سرعت زیاد تغییرات و گسترش فن‌آوری‌ها را از مهم‌ترین عوامل ظهور پدیده گسست نسلی، تغییر زبان و کم‌شدن قدرت رابطه‌های فرهنگی بین نسل‌ها عنوان کرد و راه‌حل آن را روزآمد شدن مربیان کانون، مطالعه، و افزایش دانش و مهارت‌های آنان و آموزش مهارت‌های زندگی فردا به کودکان عنوان کرد.

بر اساس این گزارش «تمرین زندگی» که مدیرعامل کانون در این سخنرانی بر آن تاکید داشت به اعتقاد وی یعنی کودکان از این راه بتوانند در آینده از خلاقیت، داشته‌ها و سرمایه‌های فکری و خلاقیت‌هایشان به خوبی استفاده کنند.

مدیرعامل در جمع مربیان کانون و در این سخنرانی خود بارها بر اهمیت توجه به فرهنگ سازمانی و ایجاد محیطی مناسب برای پرورش خلاقیت‌های کودکان تاکید کرد.

نظری در عین حال از مربیان و کارکنان کانون به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه این مجموعه نام برد و تصریح کرد: اتکاء ما در کانون بر منابع و سرمایه‌های انسانی است و ما مسئول نگه‌داشت این سرمایه‌ها هستیم. تلاش می‌کنیم آن‌ها در فضایی آرام از فرصت مطالعه و بهبود و ارتقاء خود بهره‌مند شوند.

او همچنین با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید کانون استان قم اظهار امیدواری کرد که مدیر جدید با استفاده از تمامی سرمایه‌های فرهنگی موجود، قم را به یکی از استان‌های نمونه در کانون تبدیل کند.

نظری در همین حال به تبیین فرهنگ مدیریت در کانون نیز پرداخت و یادآور شد: فرهنگ مدیریت در کانون ماهیتی کاملا فرهنگی دارد و مدیران این مجموعه باید توجه کنند که مسئولیت‌های آن‌ها به واقع مسئولیت است نه صرفا یک پست سازمانی و اداری و البته با مدیریت در سازمان‌های دیگر تفاوت دارد.

مدیرعامل کانون در همین زمینه گفت: اگر بخواهیم در انتخاب مدیران کل در کانون ملاک‌هایی به جز توانایی‌های فرهنگی، هنری و مهارت‌های عمومی و اداری را در نظر بگیریم بی‌تردید ضرر خواهیم کرد.

نظری در پایان با اشاره به این‌که ساعت‌های زیادی از عمر ما در محل کارمان می‌گذرد، افزود: تقویت فضای همدلی در کانون یک شعار نیست چرا که بدون عشق و علاقه به کار، متضرر خواهیم شد.

مدیرعامل کانون در نخستین سفر استانی‌اش علاوه بر سخنرانی در این آیین از مجتمع بزرگ فرهنگی هنری کانون در شهرک پردیسان قم نیز بازدید کرد.

محمدرضا زمردیان معاون جدید فرهنگی کانون او را در این سفر همراهی می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =