خلاقیت؛ شکستن چارچوب های تعیین شده برای ذهن است

مدرس دوره آموزشی " روش های تفکر خلاق" گفت: هر چه برای افراد یک جامعه چارچوب و قالب ذهنی تعیین شود میزان خلاقیت در آن کمتر است، خلاقیت؛ شکستن چارچوب های تعیین شده برای ذهن است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، دوره آموزشی بهره گیری از روش های تفکر خلاق با حضور ۲۲ مربی مسوول فرهنگی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

علی سعیدی مدرس این دوره آموزشی با بیان این که خلاقیت حل مساله به روش متفاوت و جدید است گفت: بسیاری از مشکلات با به کار گیری روش های خلاقانه قابل حل است.

سعیدی با اشاره به این که سه وجه برای خلاقیت وجود دارد، خاطر نشان کرد: در وجه اول تاکید بر فرد خلاق است و ویژگی هایی که یک فرد خلاق باید داشته باشد.

وی فرآیند خلاقیت را وجه دوم عنوان کرد و افزود: این وجه به کنارهم قرار دادن عناصری که به ظاهر به هم بی ارتباط هستند، می پردازد.

مدرس دوره آموزشی " روش های تفکر خلاق"، خلق اثری که دو ویژگی نو و باارزش بودن را داشته باشد وجه دیگرخلاقیت برشمرد و یادآور شد: کودکان به دلیل این که ذهنشان چارچوب تعیین شده ای ندارد خلاق تر هستند.

سیالی اندیشه و تفکر،ابتکار، بسط و گسترش و انعطاف پذیری  ۴ مولفه ای بودند که سعیدی به عنوان مولفه های اصلی خلاقیت نام برد و اظهار داشت: در تمام حرفه ها اگر یک شیوه کار تکراری داشته باشیم از رقبا عقب می افتیم؛ وقتی رقابت باشد ایده های زیادی ایجاد می شود.

این مدرس با بیان این که ذهن افراد به دو شکل ویترینی و زیرزمینی است، گفت: در ذهن ویترینی فرد خلاقیت کمتری دارد زیرا در تمام شرایط  ایده های دم دستی را به کار می برد اما در ذهن ویترینی فرد به دنبال ایده های ناب و تازه است.

دوره آموزشی " بهره گیری از روش های تفکر خلاق" به مدت ۱۶ ساعت از ۸ تا ۱۲ اسفند به میزبانی کانون شماره یک مشهد در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =