کد خبر: 277603
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
جشنواره بازیها ی محلی در چهار محال  وبختیاری

بازیهای بومی و محلی استان چهار محال و بختیاری توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان جمع آوری می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان از اجرای جشنواره بازیها بومی محلی استان و جمع آوری این بازیها به صورت مکتوب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

وی با تاکید بر تبیین فرهنگ غنی بومی محلی در میان کودکان و نوجوانان استان، احیای بازیهای سنتی را فرایندی هدفمند در راستای ترویج آداب و رسوم ملی و محلی عنوان کرد.

مدیر کل کانون با اشاره به احیای فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان گفت: بازی بخش اصلی زندگی انسان است که با حس کنجکاوی و با انگیزه شناختن دنیای پیرامون او آغاز می شود و با توجه به اینکه نوع بازی در طی مراحل رشد ،در جامعه های گوناگون ،در شهر و روستا متفاوت است این بازی ها در میزان هوش و ویژگیهای فردی کودک نیز تاثیر دارد .

فرزاد رحیمی با اشاره به اینکه بازیها  متناسب با نیازها و محیط زندگی هر جامعه متنوع است افزود: در طرح"بازیهای بومی محلی" اعضاء با پرس و جو از بزرگترها نام بازی ها و روش اجرای آنها را جمع آوری کرده و در مرکز با دیگر بچه ها اجرا می کنند.

وی اضافه کرد: قوطور، بالابلندی، وسطی، دیس دیس، هفت خط، خروس جنگی، ارنگه و ارنگه، آ آ و... از جمله بازیهای در حال اجرا در این طرح است.

 این جشنواره با هدف معرفی اقوام و آداب و رسوم محلی قرار است همزمان با سال97 با اجرای برنامه های مختلف در مراکز  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =