مقاله عضو کانون دامغان در کتاب‌خانه شکسپیر انگلیس ثبت شد

مقاله عضو قدیم مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان به‌عنوان مرجعی علمی و هنری در کتاب‌خانه شکسپیر انگلستان ثبت شد.

به گزارش اداره‌ کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، عرفان خطیب‌زاده عضو قدیم مرکز فرهنگی‌هنری کانون دامغان استان سمنان، از ثبت مقاله‌اش در کتاب‌خانه شکسپیر انگلستان، خبر داد و گفت: این مقاله‌ی بینارشته‌ای، «بررسی تطبیقی گیاهان و شخصیت‌های نمایشنامه‌های شکسپیر به‌عنوان سیستم نوینی در اجرا» نام دارد که به‌عنوان مرجعی علمی- هنری در کتاب‌خانه شکسپیر، ثبت و آرشیو شد.

خطیب‌زاده اظهار داشت: تنها ایرانی هستم که با نگارش نظریه‌ی جدید خود درباره‌ی «شکسپیر و گیاهان»، توانستم دومین اثر خود را در این کتاب‌خانه به‌عنوان منبعی علمی به ثبت برسانم و هم اکنون این مقاله به صاحب امتیازی این مرکز در لندن نگهداری می‌شود.

خطیب‌زاده که عضو مرکز ملی اسیتژ ایران و دارای موفقیت‌های بین‌المللی در عرصه‌ی تئاتر در کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اتریش، هند، چین، ایرلند و... است، سال گذشته نیز با نگارش مقاله «کاربرد نمایش‌های عروسکی آئینی سنتی ایران به‌عنوان سیستم نوینی در اجرای آثار شکسپیر»، توانسته بود اثرش را به ثبت برساند.

گفتنی است؛ خانه شکسپیر در انگلستان بزرگ‌ترین میراث شکسپیر در جهان است و بخش‌های متعددی مانند موزه، آمفی‌تئاتر، انتشارات، کتاب‌خانه و... دارد و در بخش کتاب‌خانه‌ی آن، چندین هزار مقاله و کتاب به‌عنوان منبع، نگهداری و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =