نیروی انسانی متخصص و نیروهای تربیت‌شده در فرآیند فعالیت‌های کانونی، سرمایه‌های ما هستند

معاون فرهنگی کانون در مراسم معارفه رضا قمرزاده و تکریم از تلاش‌های جواد محقق نیشابوری، به نیروی انسانی متخصص به عنوان سرمایه‌های کانون اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مراسم معارفه سرپرست کانون خراسان رضوی در روز ۱۴ اسفند و با حضور محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی و قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست برگزار شد.

معاون فرهنگی کانون ضمن تشکر از تلاش‌های جواد محقق نیشابوری در مدت مسوولیت خود و آرزوی توفیق برای رضا قمرزاده سرپرست کانون خراسان رضوی، به بدیهی و طبیعی بودن تغییر و تحول در سیستم اداری کشور اشاره کرد و گفت: بر مبنای فرهنگ اسلامی، جایگاه و پست سازمانی به عنوان امانتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و آنان نسبت به این امانت حساس و مسوول هستند.    

محمدرضا زمردیان با تاکید بر اینکه واقعیت‌های پیش‌روی کانون را باید به خوبی ببینیم و بپذیریم، گفت: برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های کانون شاید دو یا سه نگاه وجود داشته باشد؛ نگرش اول توجه به گذشته درخشان کانون است و اراده بر ماندگاری آن خاطرات و نگاه دیگر تلاش برای رهایی از گذشته و توجه به آینده برمبنای نیازهای جامعه و مخاطب است، اما آن‌ چه ما بدان معتقد هستیم نگاه سوم می‌باشد.

معاون فرهنگی کانون در ادامه اظهارات خود گفت: در گذشته ماندن و یا نگاه به آینده بدون توجه به گذشته خطا است . کانون تجربیات موفقی داشته است و باید از این دانش اندوخته برای ترسیم آینده‌ بهتر یاری گیرد. ما باید تفاوت‌های بنیادی و اساسی نیازهای نسل امروز با نسل دیروز را باور کنیم و شرایطی فراهم سازیم تا ضمن برقراری ارتباط سازنده با کودکان و نوجوانان، این نیازها را به درستی شناسایی و برآورده نماییم.

زمردیان با تاکید بر اهمیت پرورش فکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان گفت: در کنار آموزش باید به بارور ساختن اندیشه نسل امروز توجه کنیم و این مهم بارها از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است . ما باید ضمن توجه به توسعه مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی به سمت استانداردسازی بازی‌ها و سرگرمی‌ها برویم و این اتفاق با هم‌گرایی و مشارکت تمام دستگاه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی آنان محقق خواهد شد. 

توجه به پایداری اعضا و افزایش مخاطب یکی دیگر از دغدغه‌های معاون فرهنگی کانون بود. او به لزوم شناسایی سرمایه‌های کانونی در جهت‌دهی مناسب برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من سرمایه کانون صرفاً برگزاری جشنواره و آثار تولیدی نیست بلکه سرمایه کانون دو مجموعه نیروی انسانی متخصص و نیروهای تربیت‌شده در فرآیند فعالیت‌های کانونی است که ما باید توجه ویژه‌ای به آن دو داشته باشیم تا بتوانیم با معرفی نیروهای تربیت یافته به عنوان برند کانون، جایگاه واقعی خود را در کشور به دست آوریم و تلاش خواهیم کرد در سال ۱۳۹۷، ترویج مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و سبک زندگی اسلامی را در اصل برنامه‌های کانون لحاظ نماییم.

قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست نیز که در این مراسم حضور داشت به مقوله «جهانی شدن» اشاره کرد و گفت: جهانی شدن و پیامدهای گسترده آن در ابعاد مختلفی چون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و از همه مهم‌تر در حوزه فرهنگ امروزه یکی از موضوعات قابل توجه بوده و در عصر تبادل اندیشه و تبادل فرهنگ، نمی‌توان حصاری میان خود و سایر کشورها ایجاد کنیم بلکه باید با تربیت ، تعلیم و بارورسازی اندیشه‌های اسلامی در میان نسل امروز، آنان را برای مواجهه با برنامه‌های مدون دشمنان جهان اسلام آماده کنیم.

مدیر دفتر مرکزی حراست در ادامه سخنان خود از مربیان کانون خواست برای رویارویی با استکبار جهانی و تهاجم فرهنگی، افق دوردستی برای خود ترسیم کنند و با پیروی و تأسی از پیامبران و امامان به تربیت اسلامی نسل امروز پرداخته و ضمن هویت‌بخشی و کرامت بخشی به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، باورها و ارزش‌های آنان را پرورش و ایمان را در وجود آنان متجلی سازند.  

رضا قمرزاده سرپرست کانون خراسان رضوی نیز به فضای متفاوت کانون با سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: به لحاظ نوع مخاطب، نیروی انسانی خاص و به اقتضای شغل و حرفه‌ای که در کانون داریم، برکاتی چون شاد بودن، مهربان بودن، دریادل بودن و گذشت نسبت به ناملایمات را کسب کرده‌ایم.

سرپرست کانون استان به معنای عام واژه مربی اشاره کرد و گفت: افراد شاغل در کانون در هر پست و منصب که باشند هم‌چون یک مربی به تربیت و پرورش نسل امروز می‌پردازند و دنیای کانون دنیایی متفاوتی است که درک و همراهی‌اش مستلزم زندگی در آن است.

قمرزاده در پایان سخنان خود به توشه‌ی همراه که همان تجربیات ملی خود در حوزه فرهنگی هست اشاره کرد و گفت:در دوره مسوولیت خود در معاونت فرهنگی کانون توفیق آن را داشتم که قوت‌ها و ظرفیت‌های کانون‌های سراسر کشور را بشناسم و اکنون به عنوان یک توشه گرانقدر آن را همراه خود دارم و همچنین به منظور کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و تعمیق برنامه‌ها تلاش کردیم، ضمن تهیه شناسنامه از کلیه فعالیت‌های کانون، به بازنگری فعالیت‌ها بپردازیم و امیدوارم بتوانم با همدلی و همراهی همکاران کانون خراسان رضوی و اندوخته‌های ملی خود ، فعالیت‌های متناسب با ذائقه بچه‌های امروز را در دستور کار استان قرار دهیم.

جواد محقق نیشابوری مدیرکل سابق کانون خراسان رضوی نیز به خاطره خوش حضور در کانون اشاره کرد و گفت: ۹۵۵ روز کاری خود را در کانون گذراندم و تجربیات ارزشمندی در حوزه مدیریت فرهنگی کسب کردم که آن را مدیون تعامل‌ و همراهی همکاران عزیز خود در کانون خراسان رضوی می‌دانم و تحقق اهداف کانون را  به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای آموزشی، تربیتی و فرهنگی از خداوند منان خواستارم. 

جواد محقق نیشابوری روز ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ به عنوان مدیرکل کانون استان خراسان منصوب شد. این مدرس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد، سوابقی مانند ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور، مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان تا ۱۳۸۱ و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تا سال ۱۳۸۵ را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

آخرین مسوولیت رضا قمرزاده معاونت فرهنگی کانون بود؛ اما او پیش‌تر مسوولیت‌هایی مانند مدیرکل کانون استان تهران، مدیر دفتر مرکزی حراست کانون و قائم‌مقامی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و مدیرعاملی موسسه علمی آینده‌سازان ‌و عنوان‌های دیگری را در همین اتحادیه مانند «مدیر آموزش»، «مشاور امور مجلس» و «معاون فرهنگی و سازمان‌دهی» بر عهده داشته است.

رضا قمرزاده متولد ۱۳۴۶ در دزفول و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی ( فلسفه آموزش و پرورش) است  و از ۹ اسفند۱۳۹۶ مسوولیت سرپرستی کانون خراسان رضوی را برعهده گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =