کد خبر: 277734
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کودکان و نوجوانان حافظان منابع طبیعی

همزمان با هفته ی منابع طبیعی کودکان و نوجوانان شرکت کننده در طرح هر کانون یک نهالستان توسط منابع طبیعی استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهار محال و بختیاری: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون از برگزاری مراسم تقدیر از همیاران طبیعت مراکز کانون استان خبر داد.

فرزاد رحیمی با تاکید بر تبیین فرهنگ حفاظت از محیط زیست در میان کودکان و نوجوانان کاشت نهال توسط این قشر را از جمله برنامه های هدفمند در راستای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

مدیر کل کانون کانون با بیان اینکه آموزش باید از کودکی آغاز شود، اظهار داشت: در کانون پرورش فکری بنا بر عملیاتی کردن مهارت‌آموزی گذاشته شده است و کاشت نهال از جمله فعالیتهای عملی در راستای حفاظت از طبیعت است.

 وی با بیان اینکه توسعه آموزش‌های خلاق و غیرمستقیم زمینه افزایش مشارکت کودکان را فراهم می‌کند، افزود: پایه های رشد افراد در هر جامعه دوران کودکی است و چون دیده نمی‌شود و آموزش صحیح نمی‌بیند در بزرگسالی دچار آسیب می‌شود و همین اهمیت آموزش حفاظت از محیط زیست را برای متولیان فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان دو چندان می کند.

رحیمی با اشاره به اینکه طرح هر کانون یک نهالستان از ابتدای پاییز 96 در مراکز کانون اجرا شده است بیان کرد طی این طرح 300 کودک و نوجوان با کاشت بذر و نهال و نگهداری از آنان با روند کاشت و رشد گیاهان آشنا شدند و طی هفته ی منابع طبیعی از این اعضا تقدیر شد و نهالهای این دانش آموزان مورد بازدید مسوولان و عموم قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =