کد خبر: 277738
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
بازدید 525
کتاب داستان پنج منتشر شد

«کتاب داستان 5» مجموعه داستان‌های کوتاه نویسندگان ایرانی و خارجی به کوشش فرهاد حسن‌زاده منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مجموعه داستان هایی از فرهاد حسن‌زاده، ‌مژگان خسروی، مهدی رجبی، مژگان کلهر، ریحانه جعفری، سیامک گلشیری، مایکل مورپورگو، روش کریر، جانی روداری، زیتا ملکی، محمدرفیع ضیایی، مژگان بابامرندی و صدیقه خسروی گردآوری شده است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به اهمیت داستان کوتاه در حوزه‌ی ادبیات و نقش آن در کشف و شکوفایی استعدادهای تازه، با انتشار مجموعه‌ی «کتاب داستان» تلاش می‌کند گام موثری در ترویج این نوع «ژانر» ادبی و آشنا ساختن مخاطبان خود با آن بردارد.

«کتاب داستان» محملی است برای انتشار بهترین نمونه‌های داستان کوتاه از نویسندگان ایران و جهان.

در داستان سنگ سیاه از سیامک گلشیری می‌خوانیم: «سرش را برد جلو. گمانم نمی‌خواست دستم همان‌طور روی سرش باشد. دستم را برداشتم و چشمم به زن و مرد میانسالی افتاد که چند متر آن‌طرف‌تر،‌ کنار سنگ قبری نشسته بودند. زن آهسته گریه می‌کرد و سرش را این‌ طرف و آن طرف تکان می‌داد. انگار تازه آن وقت بود که پی بردم ردیف کنار امیر، تا انتهای قطعه، پر از قبرهایی شده که بعضی‌شان هنوز نه سنگ داشتند و نه قاب عکس. برگشتم طرف ماشین. بیتا ایستاده بود کنار ماشین و به ما نگاه می‌کرد. با دست اشاره کردم بیاید کنارمان. وقتی از جایش تکان نخورد، رفتم کنار ماشین.»

این کتاب مناسب گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) است و 6هزار تومان قیمت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =