تولیدکنندگان اسباب‌بازی هم صاحب انجمن شدند

اولین نشست مجمع عمومی انجمن صنفی تولید کنندگان اسباب‌بازی برگزار و هیات رییسه، ناظران و اعضای هیات مدیره آن در حضور نماینده‌ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست علاوه بر انتخاب کاندیدای اعضای هیات مدیره و بازرسان در مورد حق ثبت‌نام و عضویت اعضای انجمن نیز تصمیم‌گیری شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست ابتدا محمدحسین نخچی از دست‌اندرکاران تشکیل این انجمن گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته ارایه کرد و در ادامه محسن حموله رییس دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر ساخت، تولید و واردات اسباب‌بازی در سخنانی گفت: امسال این دومین انجمنی است که در حوزه اسباب‌بازی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: پیش از این انجمن کارفرمایی و فروشندگان اسباب‌بازی پولیشی استان تهران به ثبت رسید که در حال عضوگیری است و انجمن صنفی تولید کنندگان اسباب‌بازی نیز با تلاش و مساعدت تمامی دست‌اندرکاران این حوزه توانست مجوز بگیرد.

حموله در ادامه یادآور شد با توجه به مصوبه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در شکل‌گیری اتحادیه مستقل مشکلاتی وجود دارد که تاکنون علی‌رغم پیگیری‌های متعدد شورا و نهادهای ذی‌ربط این مهم به سرانجام نرسید به همین دلیل با هم فکری دست‌اندرکاران این حوزه بعد از سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در صدد تکمیل پرونده فرآیند مجوز انجمن از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برآمدیم.

رییس دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی با اشاره به این‌که حوزه‌ی اسباب‌بازی نوید دهنده قابلیت‌های سرمایه‌گذاری تولیدی و درآمدی کلان است اظهار داشت: این عرصه از یک سو دربرگیرنده اقتصاد با تمام مفاهیم آن و از سویی دیگری دربرگیرنده فرهنگ و موضوع‌های مربوط به آن است.

وی ادامه داد شکوفایی و رونق فرهنگی در حوزه عمومی و در سطح فراگیر و گسترده منوط به عصر رفاه اجتماعی و متعلق به جوامع برخوردار است اما این قاعده به معنی نفی نقش نخبگان و تأثیر آفرینش‌های هنری و فرهنگی نیست.

 حموله هم‌چنین خاطرنشان کرد دولت‌های پیشرفته با استفاده از علم اقتصاد، برای تحقق رفاه و جامعه برخوردار، در حول محور تنظیم تولید، عرضه، خدمات فرهنگی و مدیریت بهینه منابع در فرآیند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دخالت می‌کنند و با سیاست‌های حمایتی و هدایتی مناسب برای تشویق مشارکت بخش غیر دولتی در فعالیت‌های فرهنگی و افزایش سرمایه‌گذاری افراد و بنگاه‌های تولیدی راه را برای رونق اقتصاد و فرهنگ هموارتر می کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تشکیل این انجمن صنفی، دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیز از تحقیق‌ها و نظرهای مشورتی و حقوقی این انجمن‌ها در بهبود فرآیند کار بهره گیرد و در ارتقای بهره‌وری منابع و ظرفیت تولید و انتقال دانش و نوآوری، یاری‌رسان شورا در تحقق اهداف و نتایج مطلوب باشد.

اولین نشست مجمع عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان اسباب‌بازی کشور روز 23 اسفند96 در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =