کانون یک خیمه امن برای کودکان و نوجوانان است

نماینده ولی فقیه استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با جمعی از کارکنان و اعضای دختر مراکز فرهنگی هنری بیرجند، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یک خیمه امن برای کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌رضا عبادی نماینده ولی فقیه استان خراسان جنوبی در دیدار با کارکنان و اعضای کانون استان با بیان این مطلب گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک خیمه امن برای فرزندان این مرز و بوم است و فعالیت‌های موثر فرهنگی، هنری و ادبی کانون به ویژه در برابر تهاجم فرهنگی  بسیار ارزشمند است. دشمن همواره به فکر اجرای نقش منفی خود خواهد بود و ما وظیفه داریم در مقابل این تهاجم بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری  زیر بنای فکری کودکان را که همان امانت‌های الهی هستند حمایت می کند و این مسئولیت بزرگی است، هر اندازه مسئولیت بزرگ‌تر مراقبت باید بیشتر باشد.

همیشه خبرهای خوشی از کانون می‌شنوم

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه سخنان خود گفت:  به خوبی در جریان فعالیت‌های کانون هستم و خداوند را شاکرم که همیشه خبرهای خوشی از کانون به گوشم می‌رسد، کتاب‌های کانون دارای نکات  تخصصی در حوزه تربیت و پرورش کودکان است و من به واسطه نوه‌هایم گاهی این کتاب‌ها را دریافت کرده  و از مطالعه آن بسیار لذت برده‌ام.

وی با بیان این‌که یک آدم به معنای واقعی، یک عالم است، گفت: متأسفانه در دنیای امروز کودکان زیادی هم‌چون کودکان یمن، میانمار و فلسطین به واسطه دشمن جاهل و بی‌رحم در سختی و رنج زندگی می‌کنند که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

نماینده ولی فقیه استان خراسان جنوبی در پایان خطاب به مربیان کانون گفت: خوشا به حال شما که توفیق خدمت به کودکان را دارید و به کسانی خدمت می کنید که پیامبر اکرم (ص) مهربانی به آنان را توصیه کرده است. پس به کودکان عشق بورزید و قدر  شغل و حرفه خود را بدانید.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه استان خراسان جنوبی طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی گزارشی از فعالیت‌های کانون استان طی سال گذشته ارایه و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان از جمله وظایف شاخص کانون به شمار می‌رود، تلاش ما بر آن است تا کودکان و نوجوانان با حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون با مفاهیم ارزشی و اسلامی بیشتر آشنا شوند  و به  تفکر ناب، سلامت دین و سلامت نفس برسند.

در پایان تعدادی از کتاب‌های کانون به حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضا عبادی نماینده ولی فقیه  استان و امام جمعه بیرجند اهدا شد.

بر پایی نمایشگاهی از آثار اعضای کانون در حوزه نماز و رو نمایی از 72 نقش یادگار فاطمی در حاشیه این دیدار از بخش های دیگر این دیدار بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =