تجمع هزارنفری دانش‌آموزان در گلزار شهدای کرمان

هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس متوسطه دخترانه با حضور در گلزار شهدا و گلباران قبور، با هزار شهید دفن‌شده در گلزار شهدای کرمان تجدید بعیت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کاون کرمان، این برنامه در روز ۲۲ اسفند که به نام روز " گرامیداشت شهدا" نامگذاری شده است، با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

در این برنامه، محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران با گرامیداشت یاد ۳۶هزار دانش‌آموز شهید در سراسر کشور، گفت: ۲۲ اسفندماه فرصتی است تا مرور کنیم و به خود متذکر شویم که امنیت، عزت و آبروی امروز جمهوری اسلامی را مدیون رشادت و فداکاری شهدا هستیم.

وی افزود: زندگی و شخصیت هر یک از این شهدا درس‌های زیادی برای نسل نوجوان و جوان جامعه دارد که بایستی به آن‌ها منتقل شود.

بنا بر این گزارش، هزار دانش‌آموز حاضر در این برنامه پس از گلباران و قرائت فاتحه بر مزار شهدا، در ایستگاه " دلم یک دوست می‌خواهد" که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده بود، حضور یافتند و از میان هزار شهید دفن شده در گلزار شهدای کرمان یک دوست شهید برای خود انتخاب کردند.

هر یک از این دانش‌آموزان پس از پیدا کردن مزار دوست شهید خود، برای او دلنوشته‌ای را نوشتند و با خود عهد کردند ادامه‌ دهنده‌ی  راه و آرمان‌های شهدا باشند.

در همین حال، به همت واحد کارشناسی فرهنگی  و مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ شهید و شهادت و معرفی سردارهای دفاع مقدس، ویژه‌برنامه " مهمانی سردار" برگزار شد.

در این برنامه، بیست عضو از مراکز کانون شهر کرمان به همراه مربیان و کارشناسان کانون با  حضور در زنگی‌آباد وگلباران مزار سردار شهید یونس زنگی‌آبادی و قرائت فاتحه یادش را گرامی داشتند و پس از آن با خانواده این شهید دیدار کردند و پای خاطراتی از دوران نوجوانی و جوانی شهید نشستند که توسط یکی از همرزمان این شهید والامقام برای آن‌ها نقل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =