از کتاب کاریکلماتورهای میدان جنگ رونمایی شد

همزمان با اجلاسیه کنگره ی شهدای دانش آموزش و فرهنگی استان کردستان که در سالن امام خمینی (ره) اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد از کتاب کاریکلماتورهای میدان جنگ رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،این کتاب در 17 صفحه به کوشش الهام زارعی زاده کارشناس آفرینش های ادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گردآوری شد.

این گزارش می افزاید:سهیلا ساعدپناه گرافیک و شهین مجیدی ترججه این کتاب به زبان کردی را عهده دار بوده اند .

این گزارش حاکی است،کتاب میدان جنگ در 1000 جلد و با همکاری دبیرخانه کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان با دو زبان کردی و فارسی تهیه و تنظیم شده است.

الهام زادرعی زاده در مقدمه کتاب میدان جنگ آورده است، این متون تک جمله ای و یا چند جمله ای،شدت تاثیر خاص خودش را دارد که در طرح با موضوع "هشت سال دفاع مقدس"میتوان تاثیر خاطرات جنگ را در نسل های پس از جنگ در فشردگی این جملات کوتاه بررسی کرد و از پنجره های کوچک و مشبک این جملات و با تابش کمی خیال،تصاویر نابی از دفاع مقدس هشت ساله را دید.

زارعی زاده در ادامه آورده است،اعضای نوجوان مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج با هدف زنده و پویا نگه داشتن آن حماسه ی سرخ که در سرنوشت شان تاثیر بسزایی داشته است و نیز با هدف پیدا کردن نگاهی تازه و نو به مقوله ی دفاع مقدس ،به نوشتن کاریکلماتور پرداختند که حاصل تلاش آنان توسط اینجانب و با حمایت کنگره 5400 شهید استان کردستان در این مجموعه آمده است .

لازم به ذکر است که در این کنگره از با اهدای لوح از زحمات الهام زارعی زاده تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =