میزبانی مراکز کانون تهران در ایام نوروز ۹۷

مدیرکل کانون استان تهران در گردهمایی پایان سال ۱۳۹۶ کارکنان، از فعالیت برخی مراکز در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، صبح روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۶محمود سلیمانی در گردهمایی پایان سال، در جمع معاونان، کارشناسان، مسئولان و مربیان مراکز کانون استان به سخنرانی پرداخت.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اهمیت اخلاق در زندگی و کیفیت‌بخشی به ارتباطات انسانی از طریق اخلاق حسنه یادآور شد؛ بدون تردید، نیاز انسان‌ها به اخلاق در تمام دوران و اعصار تمامی نخواهد داشت. اخلاق راهی مؤثر برای بهتر زیستن است. فضایل اخلاقی نه‌تنها سبب رستگاری است، بلکه بهترین راه برای سعادت و خوشبختی در زندگی محسوب می‌شود.

ایشان با اشاره به  کلام حکمت‌آمیز رسول مکرم اسلام (ص) که فرموده : « إِنَّی بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ، مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم» بیان داشت؛ اصولی‌ترین و زیر بنایی‌ترین نکته‌ای که در باب اخلاق توسط پیامبر و ائمۀ اطهار بارها تأکید شده این است که « هر آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند، و هر آنچه برای خود نمی‌پسندی، برای دیگران هم مپسند.» و در حقیقت این تأکیدات بسیار بدین معنی است که همان‌طور که ما دوست داریم مورداحترام و توجه دیگران باشیم، به همان مقدار هم به اطرافیان خود احترام بگذاریم و آنان را بزرگ و عزیز بداریم.

وی در ادامه افزود: همۀ ما که در کانون مشغول به فعالیت هستیم، باید تلاش کنیم به‌عنوان مجموعه‌ای که پایبند مسائل اخلاقی است، ارزش‌های اخلاقی در افکار، گفتار و رفتارمان ظهور و بروز داشته باشد.

سلیمانی در رابطه باعظمت نماز و تأثیر آن در رفتار و اعمال انسان‌ها خاطرنشان کرد؛ اگر فردی نماز می‌خواند، باید تجلی این عمل صالح در رفتار و اخلاق او ظهور پیدا کند.

همچنین سلیمانی در این گردهمایی که در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد در رابطه با دستورالعمل اجرایی ارزشیابی و بررسی عملکرد کارکنان در سال ۹۶ و تأثیر آن بر عملکرد سازمان نیز نکاتی را اشاره کرد.

از دیگر مسائلی که مدیرکل کانون استان، در این برنامه یادآور شد فعالیت برخی مراکز در ایام نوروز بود. این طرح در حمایت از طرح تکلیف عید دانش آموزان و هم‌زمان با ایام نوروز از ۴ تا ۱۲ فروردین سال ۹۷ در کانون استان همچون دیگر کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی در این رابطه افزود: مراکز فعال در این ایام می‌توانند با اجرای فعالیت‌های کتاب محور و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی میزبان اعضای کودک و نوجوان بوده و با عضویت رایگان پذیرای علاقه‌مندان کودک و نوجوان باشند.

این برنامه با پخش دو نماهنگ از فعالیت‌های یک‌ساله کانون استان تهران ادامه یافت.

تجلیل از بازنشستگان کانون در سال ۹۶، اجرای عروسکی آداب‌ورسوم محلی، تقدیر از مربیان برگزیده و تلاشگر در جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف و برگزاری مسابقات متنوع برای کارکنان از برنامه‌های گردهمایی پایان سال کارکنان و مربیان کانون استان تهران بود که صبح روز ۲۳ اسفند ۹۶ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

لازم به توضیح است اجرای این برنامه را ساغر لطفی نژاد و محبوبه محرابی به عهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =