برنامه های شاد برای کودکان بیمار اجرا شد

در آستانه سال نو مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره 3 شیراز با حضور در بیمارستان کودک شهید دستغیب شیراز به اجرای برنامه برای کودکان بستری در بیمارستان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، سعید رضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون فارس در جمع مسئولین این بیمارستان گفت: بیماران تنها نیازمند ارائه خدمات پزشکی و جسمی نیستند بلکه گاهی برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری تأثیرات بسزایی در روح و روان آنان می گذارد تا جایی که مشکلات جسمی آن ها را برطرف می کند و یا این مشکلات را به حداقل می رساند.

کامرانی گفت: یکی از مواردی که در آموزه های دینی و ملی ما به آن اشاره شده است، عیادت از بیماران به ویژه کودکان و نوجوانان است به ویژه اگر بتوانیم اسباب خوشحالی آنان را فراهم کنیم. وی اضافه کرد: کارهای فرهنگی و هنری محدود به هیچ زمان و هیچ جغرافیایی نیست و محیط بیمارستان و مراکز درمانی هم از این قائده مستثنی نیستند و به وجود آوردن بستر فعالیت های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان که معمولا از بیمارستان خاطرات خوبی ندارند می تواند در تحمل و بهبود بیماری آنان بسیار مؤثر باشد.

دکتر حسین زارعی، رییس بیمارستان شهیدستغیب نیز گفت بسیار خوشحالیم که با تعاملی که بین کانون و بیمارستان به وجود آمده، شاهد حضور مربیان در این مجتمع درمانی هستیم و بدون تردید انجام برنامه های هنری شاد و پندآموز خاطرات به یاد ماندنی در ذهن کودکان بیمار بر جای می گذارد. رییس بیمارستان شهید دستغیب در ادامه گفت: تصمیم داریم که در کنار ارائه خدمات پزشکی به مسائل فرهنگی و هنری هم بپردازیم و برای انجام و ارائه این خدمات جایی بهتر از کانون وجود ندارد که هم متخصص این کار هستند و هم خودشان علاقه مند به همکاری شده اند.

در این برنامه مربیان فرهنگی هنری شماره 3 شیراز به اجرای نمایش، قصه گویی و فعالیت های فرهنگی برای کودکان بیمار پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =