رشد چشمگیر کمی و کیفی فعالیت‌های کانون آذربایجان شرقی در سال 96

مدیر کل کانون استان در گفتگو با خبرنگاران از رشد چشمگیر فعالیت‌های کانون در سال 96 خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی هادی یوسف‌زاده با اعلام این مطلب تصریح کرد: در سال 96 و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شاهد توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون بوده‌ایم.

وی تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های پستی اهر، سیار روستایی ورزقان و کامیونت نمایش سیار وکتابخانه سیار تبریز را از جمله مراکزی عنوان کرد که در سال 96 به بهره‌برداری رسیدند.

یوسف‌زاده با اشاره به آمار ثبت شده فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری در سال 96 تاکید کرد: رشد این آمار به نسبت مدت مشابه سال قبل بسیارقابل توجه بوده و نشان از موفقیت و تاثیرگذاری فعالیت‌های مراکز و رضایتمندی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها از این برنامه‌ها دارد.

وی در عین حال افزود: بیش از 22500 عنوان فعالیت فرهنگی هنری در 10 ماهه اول سال جاری در مراکز کانون اجرا شده‌است که این آمار در مدت مشابه سال قبل 18900 عنوان فعالیت بوده است. ضمن آن‌که در تعداد کل شرکت کنندگان در فعالیت‌ها و امانت کتاب که جزء شاخص‌ترین فعالیت‌های مراکز است نیز شاهد رشد بسیار خوبی هستیم.

یوسف‌زاده با اشاره به میزبانی مرحله کشوری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز، اجرای موفق این رویداد مهم فرهنگی را نشان از ظرفیت‌های استان برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در ابعاد ملی و بین‌المللی دانست و در عین حال تاکید کرد: با اقدامات انجام شده شاهد رشد حضور نوجوانان در فعالیت‌ قصه‌گویی بوده‌ایم و موفقیت نوجوان تبریزی و مربی کانون تبریز در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حاکی از این موضوع است.

مدیر کل کانون استان برگزاری اردوی فراستانی با موضوع « بازی، آب و طبیعت » تعامل با نهادها و سازمان‌های مختلف استان در راستای آگاه‌سازی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها و نوجوانان در موضوعات مرتبط با آسیب های اجتماعی، اجرای فعالیت‌های ویژه در مناسبت‌های مذهبی و ملی، اجرای موفق طرح اوقات فراغت تابستان، استقبال گسترده کودکان و نوجوانان از برنامه‌های هفته کتاب و هفته ملی کودک، برگزاری دومین جشنواره نماز ستون دین، و ششمین سوگواره عکس محرم، برپایی مستمر کارگاه‌های ویژه هنری و فرهنگی و ادبی در طول سال، نشست‌های تخصصی ویژه خانواده‌ها، برگزاری جشنواره‌هادست‌سازه‌ها و بازی های ایرانی اسلامی، برگزاری جشنواره‌های رضوی و موفقیت اعضاء و مربیان کانون در این جشنواره‌ بین‌المللی، تولید انیمیشن و سرود های فاخر، افزایش مشارکت و حضور کودکان و نوجوانان در فراخوان‌های هنری در ابعاد ملی وبین‌المللی و نیز توسعه مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون را از جمله دستاوردهای کانون استان در سال 96 عنوان کرد.

یوسف‌زاده با اشاره به پیش بینی برنامه‌های کانون استان برای سال 97 تصریح کرد: کار تدوین برنامه‌های سال 97 به اتمام رسیده و از ابتدای سال آینده این برنامه‌ها برای اجرا به مراکز استان ارسال خواهد شد.

مدیر کل کانون استان کسب عنوان دستگاه برتر استان و در زمینه نماز و اوقات فراغت را ازجمله موفقیت‌های بدست‌آمده در سال 96 عنوان و در عین حال افزود این اداره کل در سال جاری به عنوان استان موفق در زمینه توسعه مراکز محصولات فرهنگی کانون معرفی شده است.

وی با اشاره به مشارکت کانون در اجرای طرح تکالیف نوروزی دانش‌آموزان افزود: مرکز شماره 2 کانون تبریز از 3 الی 12 فروردین و کتابخانه‌های سیار کانون در 13 فروردین و کتابخانه سیار منطقه آزاد از 5 الی 8 و روزهای 12 و 13 فروردین با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند خواهند بود.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =