کد خبر: 278015
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
بازدید 805
استقبال مهمانان نوروزی از طرح " عیدانه کتاب" در کرمان

طرح " عیدانه کتاب" مراکز کانون پرورش فکری در کرمان با استقبال چشم‌گیر مهمانان نوروزی همراه بود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، به منظور بهره‌مندی  بیشتر کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های کانون و غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها در ایام تعطیلات نوروز، طرح " عیدانه کتاب" با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری و اهدای کتاب و اسباب‌بازی به کودکان و نوجوانان  از ۳ تا ۱۲ فروردین در مراکز فرهنگی هنری کانون در کرمان در حال اجراست.

در این میان بنای تاریخی یخدان مویدی کرمان که اکنون به عنوان مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۳ کرمان فعال است در اجرای این طرح میزبان تعداد چشمگیری از مهمانان نوروزی بود.

این درحالی است که در دو سال گذشته نیز مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۳ کرمان(یخدان مویدی) به دلیل موقعیت خاص تاریخی و گردشگری که دارد در تعطیلات نوروز با اجرای نمایش عروسکی پذیرای کودکان و نوجوانان و بازدیدکنندگان از این بنای تاریخی بود و در نوروز ۹۷ نیز مخاطبان و بازدیدکنندگان از ۳ تا ۱۲ فروردین در دو نوبت صبح و بعدازظهر از فعالیت‌های فرهنگی هنری این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

قصه‌گویی " هفت برادر" توسط محمد جواد جعفری سیرچی مربی مسوول کانون سیرچ و برگزیده سوم بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از جمله برنامه‌هایی بود که با استقبال بازدید کنندگان از یخدان مویدی همراه بود.

بنا بر این گزارش، کودکان و نوجوانانی که به همراه خانواده‌های خود برای بازدید از بنای تاریخی یخدان مویدی آمده بودند در فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون نیز شرکت کردند و در برنامه‌ای با عنوان " خاطرات نوروزی من" زیباترین خاطراتشان از نوروز را نوشتد و رسوم سنتی نوروز در شهر خود  را به تصویر کشیدند.

مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۵ کرمان دیگر مرکزی است که مربیان آن در روزهای ۵ تا ۹ فروردین‌ماه با اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع فرهنگی هنری، خاطرات نوروز را برای کودکان و نوجوانان ماندگارتر می‌کنند.

همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان‌های انار،عنبرآباد،ماهان،سرچشمه،کهنوج،رستم‌آباد، جیرفت،شماره  ۱ و ۲راور،بافت،پاریز،راین،ریگان،رابر،سیرجان،رفسنجان،شهداد و پستی سیرجان در روزهای غیر تعطیل نوروز آماده ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان است و دو مرکز سیار روستایی منوجان ورستم‌آباد در روز ۱۳ فروردین‌ماه که به نام روز طبیعت نام دارد با اجرای برنامه‌های شاد و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان لحظات خوشی را برای آنان رقم می‌زنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =