کد خبر: 278018
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
مسافران نوروزی میهمان ایستگاه فرهنگی کانون گلستان شدند

بسته‌ی فرهنگی کانون استان گلستان عروسک بومی‌محلی گرگان با نام «افتو» است که به مسافران نوروزی این استان به‌ عنوان عیدی اهدا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برپایی ایستگاه فرهنگی با همکاری سازمان هلال احمر در ورودی شهر گرگان و حضور همیاران پلیس بخشی از برنامه‌ی نوروزی کانون در استان گلستان است.

بر اساس این گزارش در کنار اجرای طرح «عیدانه کتاب» که امسال برای نخستین بار به اجرا در آمده است، علاوه بر اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون، مسافران نوروزی نیز از برنامه‌های متنوع این حوزه بی‌نصیب نمانده‌اند. در همین زمینه حضور همیاران پلیس در ایستگاه مشترک فرهنگی هلال‌احمر و کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در ورودی شهر گرگان مورد استقبال قرار گرفته است.

بر همین اساس، روز گذشته بسته‌ی فرهنگی عروسک بومی ‌محلی گرگان با نام «افتو» در قالب هدیه به مسافران نوروزی تعلق گرفت. این مسافران ضمن آشنایی با مراحل ساخت این عروسک با فلسفه و تاریخچه‌ی این عروسک نیز آشنا شدند. در این ویژه برنامه جبرئیل‌غریب مربی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گمیشان با توزیع برگه‌هایی به برگزاری مسابقه‌ی هنری و ادبی برای مسافران نوروزی نیز پرداخت.

حاضران که مخاطبان گروه سنی کودک و نوجوان بودند با ثبت خاطرات شیرین ایام نوروز، دید و بازدید و طبیعت‌گردی‌های خود در قالب نقاشی و دل‌نوشته در این مسابقه شرکت کردند و در عین حال با فعالیت‌های کانون هم آشنا شدند.

گفتنی است مربیان کتاب‌خانه‌های سیار این استان از تاریخ پنجم تا نهم فروردین در پایگاه فرهنگی مشترک هلال‌احمر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافته و به کودکان و نوجوانانی که به عنوان مسافر نوروزی وارد استان گلستان می‌شوند خدمات فرهنگی ارایه خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =