تاکید امام جمعه و استاندار سمنان بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی کودکان

امام جمعه و استاندار سمنان در دیدارهای جداگانه‌ای با مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اهمیت توجه به مسایل فرهنگی کودکان تاکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان در این دیدارضمن تقدیر از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نقش غیرمستقیم آنان در انتقال مفاهیم دینی و تربیتی اشاره و بر اهمیت حوزه‌ی کودک و نوجوان، شناسایی جریان‌های فکری و عاطفی در آن‌ها تأکید کرد.

براساس این گزارش امام جمعه سمنان همچنین گفت: «کانون پرورش فکری زمینه‌ساز پرورش خوبی و کارهای نیک در کودکان است.»

وی به بیان داستانی از زندگی شهید مدرس پرداخت و خاطرنشان کرد: تلاش شود تمامی فعالیت‌ها رنگ خدایی و دینی داشته باشد و نگاه خدا در برنامه‌های کودک و نوجوان، احساس شود.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان این‌که خوبی‌ها فراموش ‌شدنی نیستند و کودکان و نوجوانان هم خوبی‌ها را حفظ می‌کنند و هیچ‌وقت خدماتی که به آن‌ها ارایه می‌شود را فراموش نمی‌کنند، از مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری استان سمنان خواست تا کودکان و نوجوانان، این سرمایه‌های فاخر و نفیس و با ارزش را در فعالیت‌های خود حفظ کنند.

استاندار سمنان نیز در دیدار جداگانه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت کار فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان با اشاره به لزوم توجه بیش‌تر مسئولان در امر تربیت، کانون را به عنوان نهادی بنیادین در پیش‌برد اهداف تعلیم و تربیت، موفق ارزیابی کرد.

سیدشهاب‌الدین چاوشی با تاکید بر پرهیز از هر گونه موازی‌کاری در برنامه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: تغییر هر نوع خرده‌فرهنگ در گروه مخاطب کانون، امکان‌پذیر است.

وی در ادامه سخنانش با توجه به افزایش رو به رشد تمایل نوجوانان به فضای مجازی در شرایط فعلی جامعه، خواستار توجه ویژه به نیازهای نوجوانان همراه و همگام با فعالیت‌های کانون شد و بر جدید و به روز بودن تمامی فعالیت‌ها با حفظ سنت‌ها تأکید کرد.

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این دیدارها گزارش‌هایی از فعالیت‌های کانون ارایه داد و گفت:«دو مرکز فرهنگی‌هنری و سه کتاب‌خانه سیار روستایی سوم تا سیزدهم فروردین با اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور، پذیرای کودکان و نوجوانان در تعطیلات نوروز هستند.»

مهدی جمال در پایان افزود: «مربیان ۲۴ مرکز فرهنگی‌هنری اعم از ثابت، پستی، سیار شهری و روستایی استان سمنان در طول سال در دو نوبت صبح و عصر به بیش از ۴۰هزار کودک و نوجوان، خدمات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی ارایه می‌دهند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =