کودکان و نوجوانان تشنه‌ی محبت و توجه‌اند

مدیرکل و جمعی از کارشناسان کانون پرورش فکری استان سمنان با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان به همراه جمعی از کارشناسان ستادی و نمایندگان مربیان این استان، چهارشنبه ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری با احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

با روش‌های سنتی نمی‌شود فرهنگ را مدیریت کرد

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های اثربخش کانون پرورش فکری از مدیرکل این مجموعه، قدردانی و حضور در جمع مربیان، اعضای کودک و نوجوان و برنامه‌های کانون پرورش فکری را مایه افتخار دانست.

وی در این دیدار با توجه به فعالیت امانت و برگشت کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، از مربیان خواست تا بازخورد امانت و مطالعه کتاب و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور خود را به خلق اثر ادبی در قالب خلاصه‌نویسی داستان‌های خوانده شده منجر کنند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز که زندگی مردم متأثر از فضای مجازی و اینترنت است، با روش‌های سنتی نمی‌شود فرهنگ را مدیریت کرد، گفت: مربیان کانون پرورش فکری در فضای مجازی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان سمنان به‌ویژه در بخش معرفی جاذبه‌های گردشگری در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده بهتری کنند.

همتی در پایان سخنانش با بیان خاطره‌ای از دوران کودکی خود بر نوع برخورد و رفتار مربیان با عضو کودک و نوجوان و توجه به نیازهای او در شرایط امروز جامعه تأکید و اضافه کرد: دانش‌آموز باید خوب فکر کند تا بتواند خوب تحقیق و پژوهش کند و برای رسیدن به هدفش در این مسیر، بایست فعالیت‌های میدانی ویژه کودکان و نوجوانان در قالب بازدیدهای علمی، اردوهای فرهنگی و... از سوی کانون پرورش فکری گسترش یابد.

کودکان و نوجوانان تشنه‌ی محبت و توجه‌اند

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در این دیدار، ضمن تبریک سال نو و تأکید بر اهمیت و نقش کار فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان از نگاه ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به اهداف و فعالیت‌های شاخص کانون پرورش فکری قدردانی و به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد کارکنان و مربیان این مجموعه فرهنگی، هنری و ادبی پرداخت.

جمال در تأیید سخنان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یکی از دلایل ضعف کودکان در خوانش کتاب را بی‌حوصلگی برخی از والدین عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود والدین وقت بیشتری برای پرورش فرزندان خود در کنار آموزش آنها صرف کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار داشت: کودکان و نوجوانان تشنه‌ی محبت و توجه‌اند در حالی‌که والدین آنها نگران توجه نداشتن فرزندان خود به سخنان‌شان هستند که دارای محتوای خوب و مناسبی است.

وی با توجه به توسعه فضاهای مجازی و ورود تکنولوژی‌های جدید که خطر کمرنگ‌شدن کتاب‌خوانی، فرزندان این مرزوبوم را تشدید می‌کند، اظهار داشت: کانون پرورش فکری با حفظ برند خود و اجرای فعالیت‌های متنوع و خلاق، توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی را در برنامه‌های مهم خود قرار داده‌است.

جمال در ادامه با اشاره به کمبود اعتبارات در کانون پرورش فکری در راستای تعمیق‌بخشی به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: در حال حاضر والدین و اعضا استقبال خوب و چشمگیری از کتاب‌های تخصصی کانون پرورش فکری دارند و طرح کانون‌مدرسه نیز طی دو سال اخیر پیوند کودک با کتاب را مستحکم کرده است.

وی همچنین با توجه به نقش بسزای برنامه‌های کانون پرورش فکری در رشد و بالندگی مخاطبان خود بر پرهیز از هرگونه موازی‌کاری در حوزه‌ی کودک و نوجوان، نگاه ویژه مسئولین امر تربیتی به کودکان و نوجوانان، توجه به فرهنگ بومی و... تأکید و خاطرنشان کرد: مربیان در کارگاه نجوم، غیرمستقیم اعضای کودک و نوجوان را با درس خداشناسی آشنا و در انتقال مفاهیم و آموزه‌های تربیتی تلاش می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان با بیان اینکه ورود نمایندگان مجلس در ویژه‌برنامه‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان به پیشبرد فعالیت‌های تربیتی کانون پرورش فکری کمک شایانی می‌کند خواستار حمایت بیشتر مسئولین از این نهاد فرهنگی شد و از همتی دعوت کرد تا در گردهمایی فصلی مسئولین مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان در هفته‌ی پایانی فروردین‌ماه حضور یابد.

گفتنی است؛ کارشناسان ستادی و نمایندگان مربیان نیز در این دیدار خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولین از فعالیت‌های کانون پرورش فکری و تأمین اعتبار برای تجهیز و تکمیل مراکز فرهنگی‌هنری شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =