استفاده از فضای مجازی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی از ظرفیت‌های استان سمنان به‌ویژه در بخش معرفی جاذبه‌های گردشگری در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده بهتری کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل و جمعی از کارشناسان و مربیان کانون استان سمنان با احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده مجلس در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های اثربخش کانون، از این مجموعه، قدردانی و حضور در جمع مربیان، اعضای کودک و نوجوان و برنامه‌های کانون را مایه افتخار دانست.

وی گفت: در دنیای امروز که زندگی مردم متأثر از فضای مجازی و اینترنت است با روش‌های سنتی نمی‌شود فرهنگ را مدیریت کرد.

نماینده مردم سمنان، در این دیدار با توجه به فعالیت امانت و برگشت کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، از مربیان خواست تا بازخورد امانت و مطالعه کتاب و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور خود را به خلق اثر ادبی در قالب خلاصه‌نویسی داستان‌های خوانده شده تبدیل کنند.

همتی در پایان سخنانش با بیان خاطره‌ای از دوران کودکی خود بر نوع برخورد و رفتار مربیان با عضو کودک و نوجوان و توجه به نیازهای او در شرایط امروز جامعه تأکید و اضافه کرد: دانش‌آموز باید خوب فکر کند تا بتواند خوب تحقیق و پژوهش کند و برای رسیدن به هدفش در این مسیر، بایست فعالیت‌های میدانی ویژه کودکان و نوجوانان در قالب بازدیدهای علمی، اردوهای فرهنگی و... از سوی کانون پرورش فکری گسترش یابد.

کودکان و نوجوانان تشنه‌ی محبت و توجه‌اند

مدیرکل کانون سمنان نیز در این دیدار، ضمن تأکید بر اهمیت و نقش کار فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان از نگاه ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به اهداف و فعالیت‌های شاخص کانون قدردانی و به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد کارکنان و مربیان این مجموعه فرهنگی، هنری و ادبی پرداخت.

مهدی جمال با اشاره به توسعه فضاهای مجازی و ورود فن‌آوری‌های جدید و خطر کمرنگ‌شدن کتاب‌خوانی در بین فرزندان این مرزوبوم، اظهار داشت: کانون پرورش فکری با حفظ برند خود و اجرای فعالیت‌های متنوع و خلاق، توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی را در برنامه‌های مهم خود قرار داده ‌است.

جمال در ادامه با اشاره به کمبود اعتبارات در کانون در راستای تعمیق‌بخشی به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: در حال حاضر والدین و اعضا استقبال خوب و چشمگیری از کتاب‌های تخصصی کانون دارند و طرح کانون‌مدرسه نیز طی دو سال اخیر پیوند کودک با کتاب را مستحکم کرده است.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان با بیان اینکه حضور نمایندگان مجلس در ویژه‌برنامه‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان به پیش‌برد فعالیت‌های تربیتی کانون کمک شایانی می‌کند، خواستار حمایت بیشتر مسئولان از این نهاد فرهنگی شد.

گفتنی است؛ کارشناسان ستادی و نمایندگان مربیان نیز در این دیدار خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان از فعالیت‌های کانون و تأمین اعتبار برای تجهیز و تکمیل مراکز فرهنگی‌هنری شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =