خود را برای تغییر از درون و تحول برنامه ها آماده کنیم

در این نشست حبیب الله بخشوده مدیر کل، ازمسائل مختلف اداری ، فرهنگی ،ادبی ،هنری ، دینی و مناسبت های ویژه گفت و به صورت ویژه نیز به موضوع سال جدید و انتظار از بخش ها و واحد های مختلف اداری و مراکز استان پرداخت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ،اولین نشست شورای اداری کانون ایلام درسال جدید دردفتر معاونت فرهنگی استان برگزار شد.در این نشست حبیب الله بخشوده مدیر کل،  به مسائل مختلف اداری ، فرهنگی ،ادبی ،هنری ، دینی و مناسبت های ویژه  پرداخت و به صورت ویژه نیز به موضوع سال جدید و انتظار از بخش ها و واحد های مختلف اداری و مراکز استان اشاره کرد.

بر اساس این گزارش حبیب الله بخشوده در آغاز با تبریک سال جدید و آرزوی سالی سرشار از موفقیت و شادمانی برای تمامی همکاران کانونی و ملت ایران  به تبیین کلی برنامه های کانون در سال جدید پرداخت  و گفت : در ماه رجب هستیم ماه رجب ماه مبارکی است که روزها و ساعت هایش همه پر از برکت است. این ماه هم از نظر تاریخی ارزش و هم از نظراعمال عبادی فرصتی است برای استغفار و استفاده بیشتر از رحمت  خداوند. 
بایداز فرصت بخشش الهیبه خوبی استفاده کنیم .بخشوده در ادامه با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام حمایت ازکالای ایرانی افزود : مقام معظم رهبری در سه سال گذشته نگاهش معطوف به مسائل اقتصادی کشور بوده و برای تولید داخلی و استقلال اقتصادی مسئولان و مردم را متعهدانه فراخوانده است. امیدوارم بتوانیم با حمایت از کالای ایرانی در جهت تحقق اهداف شعار سال گام های خوبی برداریم بی گمان تحقق این امر لازمه اش بالا رفتن کیفیت کالای ایرانی و توان خرید مردم و هماهنگی و تبلیغ درست ،کارا و باورمندانه است.
 به اعتقاد مدیر کل  کانون استان ،همکاران کانون بایدبا بالا بردن مشارکت ها وبه دست آوردن شرکا فرهنگی در کنار خود به پیشبرداهداف وبرنامه ها کمک کنند در بخش شعر ،داستان ،خط ، نقاشی و نمایش  می توانیم به این مهم فکر بیشتری کنیم و مشارکت ها را بالا ببریم و حتی می توانیم در آمدزایی نیزدر راستای به دست آوردن پشتوانه اقتصادی برای فعالیت های فرهنگی ادبی و هنری و علمی داشته باشیم .
این مسئول فرهنگی در ادامه گفت :در بخش کتابخانه های سیار روستایی نیز باید توان نیرو هایمان را بالا ببریم و جامعه هدف، کودکان و نوجوانان ، را بیشتر  بهتر ار گذشته از امکانات کانونی بهره مند سازیم. من در این نوروز از نزدیک شاهد جذابیت فعالیتها برای بچت ها، بیرون از مراکز کانون بودم . در زمینه معرفی کانون به بچه ها نیز می توانیم با جشنواره ها ی شاد و خلاقانه و برنامه ریزی بهتر کانون و فعالیت هایش را 
در گستره ی زیباتر  به کودکان و نوجو معرفی کنیم .در بخش فروش نیز می توانیم به درآمد زایی براساس ارائه کالای مناسب ایرانی فکر کنیم و این مهم را نیز گسترش دهیم .در بخش تئاتر و نمایش عروسکی و سرود نیز به کلی نیاز به کار داریم و با وجود استعداد و ظرفیتی که در کانون استان درزمینه نمایش و سرود هست می توانیم به استفاده بیشتر از این ظرفیت ها بیندیشیم .
حبیب الله بخشوده در ادامه گفت : از معاونین اداره کل و مسئولین و کارشناسان می خواهم ارتباط پر رنگ خود را با مراکز بیشتر کنند و نظارت و هدایت بیشتری داشته باشند و تعداد دیدار های دوستانه و غیر رسمی در راستای جذب اعتماد بیشتر همکاران را با مراکز بیشتر کنند.
کارها را به سرانجام برسانیم و تا مرحله نهایی و نتیجه کامل پیگیر باشیم.
  باید برای مسئولین  مراکز توضیح داد که فعالیت آنها تنها مختص به فرهنگ و ادب و هنر نیست و موارد دیگر را نیز پیگیری کنند و در برابر دیگر فعالیت ها نیز مسئول باشند. امور مربوط به مدیریت ساختمان ها، تعمیرات و روابط با فرمانداران، بخشداران و سایر ادارات
در بخش مشاورین نوجوان نیز می توان از ظرفیت فکری نوجوانان مشاور مدیر کل بهره ی بیشتری برد و از استعداد مشاوره ای این عزیزان در سطح گسترده تری نسبت به سال های پیش استفاده کرد.
مدیر کل کانون استان در بخش دیگری از صحبت هایش از مجریان و برنامه ریزان طرح عیدانه در کانون استان قدر دانی کرد و این فعالیت ها را جدا از قوت ها و ضعف هایشان یک فعالیت تازه با رنگ و بویی نو خواند و گفت من از نزدیک فعالیت طرح عیدانه را دیدم و شاهد بودم که بچه ها در بیرون از مراکز کانون چه زیبا از کتاب استقبال می کنند.
مدیر کل کانون استان در پایان با جمع بندی صحبت ها و اشاره به این که مجموعه کانون استان مجموعه ای هستند که قوت هایشان از ضعف هایشان بسیار بیشتر است و می توانیم به فضل خدا در رفع ضعف ها ی همدیگر کمک کنیم گفت : با آمدن مدیر عامل جدید ،فضایی تازه در کانون نمایان شده و بدون شک از نظر تجدید نظر در بعضی از فعالیت ها و تغییرات مثبت در حوزه اداری، فرهنگی و تولیدشاهدبه بار نشستن شاخه های پر بار خواهیم بود.
 و اضا فه کردبایدبرای این تغییرات و به روز کردن کانون آماده باشیم و در مسیر خدمت به  نسل جدید به روز شویم. 
پس از این مباحث فیض الله ناصری، معاون اداری مالی و دبیر شورای اداری  نیز با تبریک سال جدید به همکاران 
به بیان برنامه ها و راهبرد های خود پرداخت و از همکاران خواست تا در راستای حل مشکلات همدیگر را یاری دهند و معاونت اداری مالی را با مشاوره و هم فکری یاری بیشتری برسانند 
اولین  نشست شورای اداری کانون استان ایلام در سال 97 ،به همت معاون اداری مالی  استان  برگزار شد.دبیری این شورا را فیض الله ناصری و ریاست آن را حبیب الله بخشوده بر عهده دارد.
بیست و دو مرکز فرهنگی هنری اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در سراسر استان به صورت ثابت ، سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی ادبی هنری ارائه می دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =