ضرورت تخصیص و افزایش اعتبارات برای نوسازی مراکز کانون در شهرستان کرمان

تخصیص و افزایش اعتبارات مراکز فرهنگی هنری کانون از مهم‌ترین مواردی بود که در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری با فرماندار کرمان بر آن تاکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، علی بابایی فرماندار کرمان در این دیدار با بیان این‌که فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای بایستی از پایه و از دوران کودکی آغاز شود،گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حاصل غفلت از توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی است.

بابایی خاطر نشان کرد: اگر امروز فرهنگ کار و مسئولیت‌پذیری در بین کودکان شکل گیرد، در آینده تعداد افراد بیکار و بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش می‌یابد.

 وی افزود:حاشیه شهرها توجه ویژه‌ای را می‌خواهد،اگرغافل شویم در آینده آسیب‌های جبران ناپذیررا شاهد خواهیم بود.

فرماندار کرمان مراکز فرهنگی هنری کانون را مکانی مناسب برای فرهنگ‌سازی و پرورش کودکان و نوجوانان دانست و یادآور شد: بخش زیادی ازادارات شهرستانی در سایه ادارات کل مانده و کاری در این حوزه انجام نشده است و خوشبختانه مراکز کانون در بخش‌ها و شهرستان‌ها استقلال بیشتری دارند.

این مقام مسوول بااشاره به این‌که در کودکی عضو کانون راین بوده است،گفت: هر چه در توان داشته باشیم برای پیشبرد اهداف کانون انجام می‌دهیم و به زودی نیز از مراکز کانون در محدوده شهرستان کرمان بازدید خواهیم کرد.

محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به این‌که  در مجموعه شهرستان کرمان ۱۴ مرکز فرهنگی هنری کانون وجود دارد گفت: وجه تمایز کانون پرورش فکری با دیگر دستگاه‎‌ها در این است که در بسیاری از مناطق و  بخش‌ها که هیچ دستگاه فرهنگی هنری نیست، مراکز کانون فعال است.

روحی با بیان این‌که ارباب رجوع و مخاطب اصلی ما کودکان و نوجوانان هستند که گاهی  حقی مطالبه  و اعتراضی نمی‌کنند و همین امر باعث شده است در حوزه‌ تخصیص اعتبارات توجه کمتری به مراکز کانون شود و در کمبود اعتبارات از بودجه‌های کانون می‌کاهند.

وی افزود: بسیاری از مراکز کانون پرورش فکری در کرمان از قدمت بالای ۵۰ سال برخوردار است و ۸۰ درصد از این مراکز در محدوده شهرستان کرمان قرار دارد که علاوه بر این که گواه اهمیت کار در حوزه کودک و نوجوان است در عین حال با گذشت زمان این مراکز نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این‌که بهره‌مندی از ظرفیت خیرین می‌تواند کارگشا باشد، اذعان داشت: دانش‌آموزان مدارس مخاطبان کانون هستند و ضروری است در کنار توجه به مقاوم‌سازی مدارس، مقاوم ‌سازی مراکز کانون پرورش فکری هم در دستور کار و در ردیف تخصیص بودجه‌ها قرار گیرد.

روحی با اشاره به اهداف و رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: علی‌رغم عدم اختصاص بودجه، تا کنون اقدامات بسیار خوبی توسط کانون در حاشیه شهر انجام شده است و مرکز سیار شهری کرمان به صورت مستمر در این مناطق به اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌پردازد.

وی همچنین حمایت فرماندار برای تخصیص و پرداخت اعتبار برای تکمیل پروژه آسمان‌نما و نوسازی مراکز فرهنگی هنری کانون را در سال جدید خواستار شد.

گفتنی است در این دیدار کارشناس روابط‌عمومی و طیبه اعتمادی کارشناس فرهنگی مراکز شهرستان کرمان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =