کتاب‌ها به سوی بچه ها بال می‌گشایند

با اجرای طرح آمارگیری در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، کتاب‌ها برای همراهی با بچه‌ها آماده می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، از تاریخ 18 فروردین 97، مراکز فرهنگی و هنری ثابت،سیار و پستی کانون استان قزوین، به اجرای طرح آمارگیری کتاب مشغول شده اند.

هم‌زمان با زمان آمارگیری و با هدف ساماندهی، بازبینی و ارتقا کمی و کیفی کتاب ها و منابع مطالعاتی مراکز فرهنگی هنری و جمع آوری اطلاعات آماری و تجزیه و تحلیل داده‌های کتاب در مراکز فرهنگی هنری، مربیان در مراکز فرهنگی هنری کانون استان قزوین در تلاش و تکاپو هستند تا با به‌سازی کتاب‌ها به پیشواز حضور پررنگ اعضا بروند.

این طرح به منظوربررسی میزان موجودی و رفع کاستی‌های موجود در منابع کتاب‌های مرکز انجام می شود وبا همکاری همه مربیان مرکز به جلوگیری از فرسودگی کتاب‌ها، همچنین بازگشت آن‌ها در چرخه امانت، ترمیم کتاب ها و کنترل کتاب های موجود، در همه مراکز فرهنگی و هنری می پردازد.

طرح آمارگیری در مراکز فرهنگی هنری کامل‌ترین اقدام آمارگیری سالیانه محسوب می‌شود که شامل پیگیری و برگشت کتاب‌های امانت داده شده، انتقال تمام کتاب‌های موجود در مرکز به قفسه‌های کتاب، پالایش کتاب ها شامل جداسازی کتاب‌های فرسوده و حذفی و اصلاح وضعیت ظاهری کتاب ها، بازبینی و تطبیق موجودی و ثبت سایر علائم آماری در دفتر ثبت کتاب نرم افزار کتابداری شامل  ثبت کتاب‌های گم‌شده، ثبت کتاب‌های باطله و ... است، این فعالیت تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =