شهیدان هنر شهادت را به تصویر کشیدند

در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی اعضای ستاد برگزاری این هفته در استان فارس همراه با جمعی از اساتید و پیشکسوتان هنر با خانواده شهید هنرمند شاخص سال دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در این دیدار جمعی از اعضای ستاد از جمله مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و برخی از پیشکسوتان و نام آوران هنر انقلاب اسلامی فارس با خانواده هنرمند شهید هاشم خوش اندام دیار کردند.

کرم اللهی: یاد شهید شاخص در همه رویدادهای هنری استان گرامی داشته می شود

در ابتدای این دیدار محمد کرم اللهی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس با اشاره به مقام شهدا اظهار داشت: شهیدان همه هنرمندند چرا که بالاترین و والاترین هنر را که همان هنر شهادت و سرباختن در راه دوست است را به زیباترین شکل به تصویر کشیده و معنا کرده اند تا جاودانه بمانند.

وی افزود: انتخاب شهید هنرمند شاخص سال امری زمانبر و کاری کارشناسانه است به نحوی که هر سال بر اساس فضای فرهنگی جامعه و نیازهای روز شخصیت و زندگی شهدا بررسی شده و طی یک برنامه ریزی جدی و در چند مرحله شهید شاخص سال انتخاب می شود.

کرم اللهی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری نیز همه دستگاه های فرهنگی کمک کنند و براساس مصوبه ستاد در تمام رویدادهای مهم فرهنگی و هنری استان از تصویر و یاد و نام شهید هاشم خوش اندام هنرمند  شهید شاخص سال نیز استفاده شده و یاد وی گرامی داشته شود.

مهدی فقیه: شهیدان نقش هور در آتش را به من دادند

مهدی فقیه هنرمند خوش آوازه و خوش بیان شیرازی نیز اظهار داشت: خانواده شهید خوش اندام خانواده ای خوش نام و خوش سابقه هستند که زندگی خویش را در پرتو عشق به حضرات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گذرانده و از این طریق کسب آبرو کرده اند.

وی گفت: در گذشته همه ما در جلسات مذهبی هفتگی که در خانه ها برگزار می شد شرکت می کردیم و پدربزرگ و پدر این شهید والامقام نیز از جمله چهره های مخلص و حاضر در این جلسات بودند که در آن عشق به حضرت امام حسین علیه السلام جریان داشت.

فقیه افزود: شهدای عزیز ما بالاترین اسوه شهادت را که حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام بوده به عنوان اسوه و الگوی خویش قرار دادند.

زهرا افتخاری: کودکان و نوجوانان ما تشنه الگو هستند

زهرا افتخاری مدیر کل کانون فارس نیز گفت: به نمایندگی از حوزه کودک و نوجوان در این مراسم حضور دارم. کودکان و نوجوانان ما تشنه الگو هستند؛ الگوهایی که بشود در زندگی های فردی و اجتماعی خود ساری و جاری کنند. افتخاری افزود: تلاش می کنیم  الگوهای خوبی از شهدای هنرمند که اندیشه و عملشان در زندگی ما تجلی پیدا می کند را به کودکان و نوجوانان بشناسانیم تا آرمان و اهداف والای این شهیدان در روح و روان و جان کودک و نوجوان بنشیند.

هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 27 فروردین ماه برگزار می شود که کانون فارس نیز در این ایام با اجرای فعالیت های مختلف در برگزاری هر جه بهتر این هفته مشارکت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =