نامه های بهارانه بخش مکاتبه ای کانون به اعضای روستا رسید

همزمان با رسیدن فصل بهار مربیان بخش مکاتبه ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیامهای تبریک خود را به مناسبت رسیدن سال جدید برای اعضا ارسال کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: مربیان بخش مکاتبه ای کانون طی پیامی آغاز بهار و سال نو را به اعضای خود تبریک گفتند.

بر اساس این خبر در این نامه ها ضمن تبریک سال نو از اعضا خواسته شده است تا حرفها و احساسهایشان را در خصوص سال جدید در قالب نامه نوشته و برای مربیان پاسخگوی کانون جهت بررسی و نقد و نظر ارسال نمایند.

این مکاتبات در قالب متون ادبی، شعر سرایی و داستان نویسی است که کلیه ی دانش آموزان علاقه مند و مستعد در جای جای استان می توانند با ارسال دل نوشته های خود با موضوعات مختلف از این امکان بهره مند شوند.

بخش مکاتبه ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عضویت 150 کودک و نوجوان و دو مربی تا کنون بیش از 12روستای استان را تحت پوشش فعالیتهای ادبی خود قرار داده است.

بر این اساس: بخش مکاتبه ای یکی از فعالیت های مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  است که  به منظور کشف و پرورش استعداد های ادبی کودکان ونوجوانان  روستا ها و شهرهایی محروم از مراکز فرهنگی و هنری از طریق ارسال نامه و ایجاد ارتباط مکاتبه ای توسط مربیان ادبی  پاسخگو به جذب و پرورش این قشر می پردازد .

واحد پاسخگویی استان فعالیت خود را از اواخر سال 1372آغازکرده  و به طور جدی تا کنون ادامه داده است عضو گیری اولیه این بخش از طریق فراخوان ها و مسابقات استانی و با همکاری  کتابخانه ی سیار روستایی و واحد پستی  کانون استان صورت می گیرد،  در حال حاضر 150 عضو ثابت  با میانگین ارسال 6 نامه در طول سال تحت پوشش این سامانه  می باشند .

فراهم نمودن دیدار با شاعران ونویسندگان کشوری و استانی ، برگزاری همایش های ادبی و نشست های تخصصی در سطح روستا  و مراکز استان با رویکرد ارتقا نگاه ادبی و توسعه ی فعالیت کتابخانی ،بر گزاری مسابقات مختلف و اجرای طرح های  ادبی کودک ونوجوان  محور در راستای شکوفایی خلاقیت  های ادبی ادبی، ارسال کارت  یاد آوری، تبریک و دوستی همراه با پیام هایی گرایشی برای کتابخوانی از  دیگر بر نامه های انگیزشی و تقویتی این بخش می باشد .

 برقراری عدالت اجتماعی در راستای تقسیم امکانات فرهنگی، جذب و پرورش اعضای مستعد ادبی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و پاسداشت ادبیات فارسی در استان، شناسایی اعضای مستعد در روستاهای بدون امکانات، رشد و ارتقاء سطح دانش کودکان و نوجوانان در نقاط محروم و... از جمله اهداف این فعالیت در کانون محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =