تحقق عدالت فرهنگی و اجتماعی با ارسال کتاب‌های کانون پرورش فکری به مناطق محروم

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان گفت: مربیان کتاب‌خانه‌های پستی کانون عاشقانه فرصت مطالعه کتاب را برای کودکان و نوجوانانی که از امکانات بسیار ناچیز فرهنگی برخوردار هستند، فراهم می‌سازند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی با اشاره اهداف کانون در راستای تحقق عدالت فرهنگی و اجتماعی و کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دلی و عاشقانه‌ی مربیان کتاب‌خانه‌های پستی برای مخاطبانی است که دست‌شان از حداقل امکانات فرهنگی کوتاه است و بایستی این مسوولیت را به عنوان توفیقی از جانب پروردگار پذیرفته و در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم مراجعه این کودکان به شهرستان برای دریافت خدمات فرهنگی تلاش نمایند.

وی بیان نمود: اکنون ۲ کتاب‌خانه پستی کانون پرورش فکری گرگان و گنبدکاووس کار ارسال امانی کتاب را برای بخشی از کودکان و نوجوانان استان که در مناطق تحت پوشش دیگر مراکز کانون زندگی نمی‌کنند برعهده دارند و هر بار با ارسال دو کتاب به صورت امانی در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه گام بر می‌دارند.

مدیرکل کانون گلستان افزود: این خدمت‌رسانی رایگان است و کودک یا نوجوان پس از مطالعه کتاب‌ها آن را در پاکت تمبردار دیگری که برای او ارسال شده است قرار می‌دهند و بدون صرف هزینه‌ای کتاب را به کتاب‌خانه پستی کانون بازمی‌گرداند.

گفتنی است فعالیت‌های این مربیان تنها به امانت‌دادن کتاب خلاصه نمی‌شود بلکه آن‌ها با برگزاری برنامه‌های فرهنگی‌هنری متمرکز و متنوع برای دانش‌آموزان قریب به ۴۰ مدرسه‌ی روستایی تحت پوشش خود در مناسبت‌های مختلف از جمله شب یلدا، دهه فجر، هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی و هفته‌ ملی کودک به ایفای نقش می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =