تجدید میثاق مسئولین و هنرمندان با شهدا

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان به‌همراه جمعی از هنرمندان و کارکنان حوزه‌ی هنری در گلزار شهدای سمنان با شهدا تجدید میثاق کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان، دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۹۷ همزمان با نخستین‌روز از هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی به‌همراه داود یاراحمدی رئیس حوزه‌ی هنری، جمعی از هنرمندان و کارکنان این حوزه در محل گلزار شهدای سمنان با شهیدان هشت‌سال دفاع مقدس، تجدید میثاق کرد.

یاراحمدی در این مراسم، ضمن بزرگ‌داشت یاد و نام شهید آوینی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها است»، اظهار داشت: در خلق آثار هنری، دیگر «هنر برای هنر» در جامعه امروزی جایگاهی نداشته؛ بلکه تنها تعهد است که یک اثر هنری را ارزشمند و مانا می‌کند.

رئیس حوزه‌ی هنری استان سمنان در ادامه افزود: شهدا، هنرمندان متعهدی بودند که جان‌شان را در راستای دفاع از وطن و ناموس کف دست گرفته و نثار کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان خاطرنشان کرد: شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم‌نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت.

گفتنی است؛ رونمایی از تازه‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی هنری و سه آلبوم موسیقی، نشست با نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تجلیل از هنرمندان برتر حوزه‌ی هنری، برپایی نشست‌های نقد کتاب، نگارش ۱۰ جلد دانشنامه و آغاز بکار دوباره‌ی واحد پویانمایی حوزه‌ی هنری بعد از ۱۵ سال برخی از برنامه‌های هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =