اهداف مشترک کانون و آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت:کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش رسالت مشترک در حوزه تعلیم و تربیت دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران؛ «محمد علی یزدان شناس» در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اهداف مشترک دو دستگاه اظهار داشت: تعامل میان آموزش و پرورش و کانون می تواند توسعه آموزشی و پرورشی را به همراه داشته باشد.

یزدان شناس با اشاره به طرح"کانون مدرسه" تصریح کرد: این طرح از دو سال گذشته در استان به اجرا درآمد که دانش آموزان ابتدایی با حضور در مراکز فرهنگی و هنری کانون در سراسر استان، محتوای درسی را در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی زیر نظر مربیان و معلمان مربوطه، آموزش دیدند.

وی در عین حال با بیان اینکه مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران نیروی جوان و ارزشی است، از توسعه همکاری های موجود میان این دو دستگاه خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران این راهم اظهار کرد که: کانون یک ظرفیت است و سیاست راهبردی آن؛ همراهی با آموزش و پرورش برای کمک به حوزه تعلیم و تربیت است.

این مسؤول با بیان اینکه ظرفیت های بومی استان باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: کانون می تواند تکمیل کننده فعالیت های آموزش و پرورش باشد و در این راه از طرح های مهمی همچون طرح «کانون و مدرسه» و سایر فعالیت های پرورشی به نحو احسن استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این دیدار با مهم خواندن نقش کانون در حوزه تعلیم و تربیت گفت: باید با کار فرهنگی فرزندان این مرز و بوم را در برابر تهدیدهای فرهنگی بیگانه واکسینه کرده و آنها را با اخلاق اسلامی تربیت کنیم.

عسکری نیکزاد ضمن اشاره به اینکه کانون پرورش فکری، بهترین فرصت برای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی است، تربیت دینی را یکی از مهم ترین مولفه های دستگاه های فرهنگی عنوان کرد وافزود: می توان بابرنامه ریزی موثر در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی، تربیت دینی را در ذهن مخاطب امروز نهادینه ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =