کد خبر: 278222
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
بازدید 1178
فعالیت 6 کتابخانه سیار کانون پرورش فکری در خوزستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: در حال حاضر 6 کتابخانه سیار روستایی و شهری در استان خوزستان فعال هستند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، غلامرضا شنبدی با تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان افزود: مربیان کتابخانه‌های سیار کانون استان خوزستان در روستاها و مناطق شهری فاقد کتابخانه کودک و نوجوان به بچه‌های 7 تا 17 سال خدمت‌رسانی فرهنگی می‌کنند.

وی با بیان این‌که کانون در استان خوزستان 3 کتابخانه سیار روستایی دارد اضافه کرد: 2 کتابخانه سیار در اهواز و یک کتابخانه سیار در دزفول در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی همچون، امانت کتاب، معرفی کتاب، قصه‌گویی، نمایش خلاق، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، نمایش فیلم، بازی و سرگرمی، نقاشی، خوشنویسی، بحث آزاد، نمایش عروسکی، اهدا کتاب و بازی‌های فکری و ... را با محوریت ترویج فرهنگ مطالعه کتاب، برای کودکان و نوجوانان روستایی اجرا می‌کنند.

شنبدی پیرامون تعداد روستاهای تحت پوشش این مراکز سیار در استان خوزستان نیز گفت: در شهرستان اهواز و کارون 32 روستای سدین 1 و 2، زرگان ابو فاضل، بیت ملوح، بیت محارب، زرگان بصره، ربیخه، قلعه مزبان، سلامات، سیدعنایت، جدوعی، بیت فارس، جسانیه کوچک و بزرگ، عچرش، شبیشه، مظفریه 1 و 2، غزاویه کوچک و بزرگ، حاج مزید، بهر 1 و 2، طرفایه 1 و 2، سویسه اسلام آباد 1 و 2، علوه، موران 1 و 2، بریچه و کوت سیدصالح، و در شهرستان دزفول نیز 17 روستای، امام، شوهان، قلعه طق، سیاه منصور 1 و 2، بهشتی، مهاجرین، بندبال، جاته، صفی آباد، کوپیته، میانرود، بنوار حسین، گاومیش آباد 1 و 2 و عباس‌آباد تحت پوشش کتابخانه‌های سیار کانون هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در ادامه به تعداد اعضا و کتاب‌های این کتابخانه‌های سیار اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کتابخانه سیار روستایی شماره یک اهواز، 812 عضو و 3 هزار و 391 جلد کتاب، کتابخانه سیار روستایی شماره 2 اهواز 858 عضو و 3 هزار و 918 جلد کتاب و کتابخانه سیار روستایی شهرستان دزفول یک هزار و 33 عضو و 3 هزار و 808 کتاب دارد.

وی در ادامه به فعالیت‌های کتابخانه‌های سیار شهری کانون خوزستان اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان 3 کتابخانه سیار شهری فعال هستند که هر سه آن‌ها به مناطق حاشیه کلان‌شهر اهواز و مناطق فاقد مرکز فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان در این شهرستان اختصاص دارند.

شنبدی کوی مجاهد کمپلو، سید خلف، منبع آب، شهرک دانشگاه، کیان آباد، آخر آسفالت، کوی آل صافی، زیباشهر را مناطقی معرفی کرد که کتابخانه‌های سیار شهری اهواز در آن مکان‌ها فعالیت‌های خود را برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند و یادآور شد: در کتابخانه‌های سیار شهری 1، 2 و 3 اهواز به ترتیب 3 هزار و 904، 3 هزار و 22 و 2 هزار و 800 جلد کتاب ثبت شده وجود دارد و 2 هزار و 839 کودک و نوجوانان از فعالیت‌های کتاب محور این کتابخانه‌های سیار بهره می‌برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =