کارگردان و فیلمنامه‌نویس کشور در جمع اعضای کانون سامان

اعضای فعال در زمینه هنر های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سامان با انسیه شاه حسینی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون از حضور کارگردان و فیلمنامه‌نویس مطرح کشور در جمع اعضای فعال در زمینه هنر های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سامان خبر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح معرفی شخصیت انسیه شاه حسینی از اسفند ماه 96 تاکنون و بازدید اعضا از فیلمهای پنالتی و شب بخیر فرمانده افزود:  کودکان و نوجوانان از قبل با این شخصیت آشنا شده و طی حضورش در کانون آثار سینمایی وی را نقد کردند.

در این جلسه انسیه شاه حسینی ضمن تشریح چگونگی جذب شدنش به فیلمسازی، مطالعه کتاب و کسب تجربه های مختلف را دو عامل اصلی موفقیت خود در کار فیلمسازی دانست .

درپایان جلسه اعضا سوالات متعددی از این کارگردان مطرح پرسیدند که بیشتر در رابطه با فیلم های وی بویژه فیلم پنالتی و شب بخیر فرمانده بود.
خانم شاه حسینی فضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فضایی پویا و با نشاط خواندند و ابرازعلاقمندی در حضور جلسات نمایش و نقد فیلم در میان اعضای کانون کردند.

شاه‌حسینی متولد ۱۳۳۳ گرگان، فارغ‌التحصیل کارگردانی سینماست. وی فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. فیلم بلند «غروب شد بیا» نخستین تجربه کارگردانی اوست. شاه‌حسینی اولین زن رزمنده ایرانی است که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته است. حضور در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال 2009 )با فیلم پنالتی) از جمله موفقیتهای وی در زمینه هنر های سینمایی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =