پرورش فرهنگی و فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در آینده کشور دارد

فرماندار شهربابک گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در دوران کودکی دارد و پرورش فرهنگی و فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در آینده کشور خواهد داشت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در بازدید از مرکز فرهنگی هنری شهربابک با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر این گزارش، علیرضا اسدی فرماندار شهربابک گفت:امروزه به واسطه مشکلات فرهنگی ونفوذ فضای مجازی که گاهی از درون خانواده نیز نشات می‌گیرد، توجه ویژه به کودکان و نوجوانان یک ضرورت است.

اسدی با تاکید بر این‌که توجه به آموزش کودکان و نوجوانان بایستی در کنار پرورش فکر آن‌ها صورت گیرد،خاطرنشان کرد: هرچه در این حوزه هزینه کنیم اشتباه نکرده‌ایم و نتیچه آن را در آینده خواهیم دید.

وی با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی، پرورش خلاقیت و تلاش در راستای ایجاد محیط سالم فکری و پرورشی برای کودکان و نوجوانان از اقدامات شایسته کانون پرورش فکری بوده است که استمرار و تقویت این روند موجب ترویج بینش فرهنگی،  افزایش امنیت و ایجاد جامعه ای پویا خواهد شد.

فرماندار شهربابک با بیان این‌که پشتیبان کانون پرورش فکری هستیم و تلاش می‌کنیم از کمک‌های غیردولتی برای  مساعدت به کانون بهره ببریم،اظهار داشت: به زودی از مرکز فرهنگی هنری کانون بازدید خواهیم کرد تا با همفکری یکدیگر اقدامات مثبتی در حوزه کودک و نوجوان در شهرستان شکل گیرد و ما را به اعداف عالی نزدیک‌تر کند.

اسدی همچنین به گسترش برنامه‌های فرهنگی در مساجد علاوه بر مراکز فرهنگی هنری کانون اشاره و عنوان کرد: در این زمینه نیز همکاران کانون باید به مجموعه شهرستان کمک کنند.

محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان نیز در این دیدار با بیان این‌که ساختن شخصیت کودکان و نوجوانان مهم‌ترین چیزی است که در کانون به آن اعتقاد داریم، گفت: این مهم در ساختن آینده کشور نیز نقش مهمی دارد.

روحی افزود: اگر کشور از لحاظ عمرانی و فن‌آوری و بسیاری از حوزه‌ها به پیشرفت برسد اما افرادی توانمند و متعهد پرورش نیافته باشند برای آینده کشور موثر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم هر آنچه که امروز برای کودکان و نوجوانان‌مان تلاش کنیم در واقع برای تاریخ و آینده کشور کار کرده‌ایم و این بسیار مهم است حتی اگر در ظاهر چنین نباشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان یادآور شد: کانون پیشینه‌ی موفق و مثبتی دارد اما  امروزه رقبای زیادی وجود دارند که همه‌ی آن‌ها رقیبان مثبتی نیستند.

روحی استفاده نادرست از فضای مجازی را عاملی برای دور کردن کودکان و نوجوانان از شادی، نشاط و کتاب برشمرد و گفت: این امر وظیفه‌ی مسوولین و دل‌سوزان نظام را سخت‌ و سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان این‌که آن‌چه کانون را موفق کرده است مهربانی و توانمندی همکاران  این مجموعه است، اظهار داشت: مربیان کانون با دلشان کار می‌کنند و به همین دلیل  می‌توانند در دل و فکر مخاطبانشان نفوذ کنند و موثر باشند، گاهی شادی که از رشد و پرورش یک عضو در دل مربیان ایجاد می‌شود با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

روحی افزود: اما این دلسوزی و توانمندی شرط کافی نیست؛ باید در فعالیت‌های کانون جذابیت ایجاد شود چراکه بسیاری از آموزه‌ها را نمی‌توان با حرف به کودکان و نوجوانان منتقل کرد بایستی آن را لمس کنند تا به آن ایمان بیاورند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان یادآور شد: امکاناتی که در مراکز فرهنگی هنری کانون وجود دارد بایستی با حمایت مسوولان تقویت شود؛ اگر آینده شهر و کشورمان برایمان مهم است توجه به حوزه کودک و نوجوان باید در بین همه‌ی مسوولان توسعه و تسری پیدا کند.

توجه به تخصیص اعتبار به مرکز کانون در بودجه های شهرستانی و بهره‌گیری از فضای خیرین از دیگر مواردی بود که مدیر کل کانون کرمان در این دیدار بر آن تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =