جشنواره " زیست نجومی"در مرکز علوم تهران برگزار می‌شود

مرکز علوم کانون استان تهران، روز هفتم اردیبهشت ۹۷، با برگزاری برنامه‌هایی متنوع، میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به علم نجوم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، این مرکز تخصصی روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به مناسبت " روز نجوم" جشنواره زیست نجومی را برگزار خواهد کرد.

این جشنواره شامل دو بخش " نجوم و زیست‌شناسی" است که در بخش نجوم، کودکان و نوجوانان و دیگر علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند در نوبت صبح  از برنامۀ رصد خورشید و نوبت عصر با استفاده از تلسکوپ‌های مجهز و پیشرفته به رصد چاله‌های سطح ماه بپردازند.

همچنین با حضور در کارگاه آسمان مجازی می‌توانند با استفاده از دستگاه پلانتاریوم، شگفتی‌های آسمان شب را مشاهده و از زبان مربیان متخصص این مجموعه، اطلاعات مفیدی در این رابطه کسب کنند.

گفتنی است در این ویژه‌برنامه همچنین کارگاه « دنیای زیر میکروسکپ» و مشاهده موجودات ذره‌بینی و غرفۀ لمس حیوانات توسط گروه "حمایت از حیوانات " در بخش زیست‌شناسی، بر پا می‌شود.

بر اساس این گزارش علاقه‌مندان کودک و نوجوان در این روز می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۱ به مرکز تخصصی علوم کانون تهران واقع در منطقه ۱۳، خیابان نیروی هوایی، فلکه لوزی، انتهای خیابان خشتی، جنب مترو کلاهدوز مراجعه کرده و با مشاهده آسمان و شگفتی‌های آن و لمس حیوانات زنده، تجربه‌ای دلپذیر را در این کتابخانۀ تخصصی داشته باشند.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان برای شرکت گروهی در این ویژه‌برنامۀ علمی- تفریحی می‌توانند با شماره ۷۷۴۸۶۴۲۴ تماس بگیرند. 

سه مرکز تخصصی «علوم، نجوم زعفرانیه و مرکز نجوم دماوند» کانون استان تهران، هرساله به مناسبت روز نجوم با برگزاری برنامه‌های علمی- تفریحی میزبان علاقه‌مندان به علم نجوم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =