جلسه‌ی تحلیلی دستاوردهای طرح کانون مدرسه در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

جلسه‌ی تحلیلی دستاوردهای طرح کانون مدرسه با حضور معاونان آموزش و پرورش استان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی تحلیلی دستاوردهای طرح کانون مدرسه در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای این نشست ضمن تبریک سال نو، گزارشی از روند اجرای طرح کانون مدرسه در مراکز فرهنگی هنری کانون ارایه کرد و در ادامه افزود: مراکز کانون با توجه به فضای هنری و صمیمی، مکانی مناسب برای رفع تنگناهای آموزشی کودکان است.

معصومه هادی سپس از شناسایی بیش از ۲۰۰ کودک، دارای اختلال در خواندن و نوشتن و دیگر مشکلات یادگیری، در جریان اجرای طرح کانون مدرسه خبر داد و خاطرنشان کرد: با همت مربیان توانمند کانون و مشاوران کارآزموده شرایطی فراهم شد تا این عزیزان در مراکز فرهنگی هنری برای بهبود یادگیری خود تلاش کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های سیار کانون در روستاها و حاشیه‌ی شهرها عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌های کانون استان، در سال گذشته، به اجرای برنامه برای بازماندگان از تحصیل اختصاص داشت که در این میان همکاران ما در کتابخانه‌ی سیار با حضور در کنار این مخاطبان، به انجام رسالت خود مبنی بر بهره‌مندی همه‌ی کودکان و نوجوانان کشور از فعالیت‌های کانون پرداختند.

مدیرکل کانون در پایان ابراز امیدواری کرد تیمی متخصص در زمینه‌های علمی و هنری، با حضور مربیان و کارشناسان کانون، مشاوران و دبیران آموزش و پرورش به منظور سازماندهی و افزایش فعالیت‌های تکمیلی کانون و آموزش و پرورش تشکیل شود تا کودکان و نوجوانان بیشتری از این خدمات بهره‌مند شوند.

در ادامه یارمحمد حسین‌بُر، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان، ضمن تشکر از همکاران کانون جهت اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی برای دانش آموزان، گفت: ظرفیت بزرگ کانون پرورش فکری، فرصتی بی نظیر برای آموزش و پرورش ایجاد کرده که با برنامه ریزی صحیح می‌توان افق‌های تازه‌ای را برای کودکان و نوجوانان طراحی و اجرا کرد.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیز طرح کانون مدرسه را بازوی توانای یادگیری ماندگار در مدارس دانست و با تشکر از همکاران کانون جهت انجام فعالیت موثر در حاشیه‌ی شهرها و روستاها عنوان کرد: بیشترین آمار بازمانده از تحصیل در کشور  مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که با تلاش‌های صورت گرفته، بیش از ۹۰ هزار نفر از آنان در کلاس‌های درس حضور دارند.

زهرا برهانزهی در ادامه افزود: فعالیت‌های کانون پرورش فکری مسیر یادگیری را برای کودکان و نوجوانان آسان‌تر و دلپذیرتر می‌کند و در این راه امیدواریم با ادامه‌ی فعالیت‌های کانون و اجرای برنامه برای بازماندگان از تحصیل، اشتیاق این عزیزان را برای یادگیری افزایش دهیم.

قابل ذکر است در این جلسه علاوه بر همکاران کانون و معاونان آموزش و پرورش، نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد و تعدادی از خانواده‌های دانش آموزان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =