ویژه برنامه‌ی " فتح و انتظار " در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: هر کجا هنر با عشق همراه شده شاهکاری بزرگ پدید آمده و پیروزی انقلاب اسلامی نمونه‌ی کامل این شاهکار است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌ی " فتح و انتظار " در کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این ویژه برنامه، که با حضور مربیان، اعضا و چند تن از مسئولان در مرکز مجتمع کانون برگزار شد، مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به حاضران، حضور مسئولان در جمع صمیمی خانواده‌ی کانون را نشانه‌ی اهمیت ایشان به کودکان و فعالیت‌هایشان دانست.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به مفهوم هنر گفت: آنجا که زبان از توصیف باز می‌ماند هنر زبان می‌گشاید و خداوند این توانایی را به شما کودکان و نوجوانان هدیه داده تا هنرنمایی کنید و آن را به دیگران عرضه کنید.

مدیرکل کانون سپس با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هر کجا هنر با عشق همراه شده، شاهکاری بزرگ پدید آمده و پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی(ره)، بزرگترین هنرمند انقلاب اسلامی، نمونه‌ی کامل این شاهکار است.

حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس، دیگر هنرمندانی بودند که هادی در خصوص آنان عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب نوبت به عزیزانی رسید که برای حفظ میهن و ارزش‌ها جان خویش را فدا کردند و اجازه ندادند کشور محل تاخت و تاز بیگانگان قرار گیرد.

مدیرکل کانون سپس با اشاره به شهید آوینی و دیگر هنرمندانی که برای ماندگاری حماسه‌های جاوید ملت ایران تلاش کردند خطاب به اعضای کانون گفت: همه‌ی ما برای حفظ آنچه که این عزیزان به یادگار گذاشته‌اند، مسئولیم و باید در این مورد بیندیشیم که وظیفه‌ی ما در این زمینه چیست؟

پس از سخنان مدیرکل کانون استان، سعیده سرگلزایی‌مقدم، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده‌ی کانون، کانون پرورش فکری را بازوی توانای آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: کانون حلقه‌ای است که در فضایی آرام و امن، کمبودهای آموزش و پرورش در خصوص ایجاد شادی، نشاط و پویایی برای کودکان را پوشش می‌دهد.

محسن ذوالفقاری، رییس حوزه‌ی هنری استان نیز که در این ویژه برنامه حضور داشت، با ذکر خاطراتی از دوران حضور خود در کانون گفت: کانون محیط سالمی است که در جمع صمیمی آن انتقال فرهنگ به خوبی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به شهید مرتضی آوینی خاطرنشان کرد: هنر پرداختن به ارزش‌هاست و شهید آوینی هم به واسطه‌ی پرداختن هنرمندانه به ارزش‌ها ماندگار شد.

حاضران پس از تقدیر از اعضای هنرمند مراکز فرهنگی هنری حوزه‌ی زاهدان با حضور در کارگاه‌های گوناگون، از آثار این اعضا با موضوع انقلاب اسلامی و انتظار دیدن کردند.

قابل ذکر است معرفی شخصیت شهید آوینی، به عنوان شهیدی که روز شهادت ایشان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد، معرفی کتاب‌، سفال و نقاشی فعالیت‌هایی بودند که توسط اعضا و مربیان در این ویژه برنامه انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =