اعضای مراکز فرهنگی هنری بیرجند به یاد شاعر شهید سرتیپ احمد زارعی در صبح شعر« پرواز از قفس» به خوانش اشعار و قطعه‌های ادبی با موضوع شهید پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با گرامی‌داشت هفته هنر و انقلاب و به یاد شاعر شهید سرتیپ احمد زارعی صبح شعر« پرواز از قفس» با حضور افسانه زارعی مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور ایثارگران، طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی، خانواده شهید کانونی علی نوکندی و جمعی از اعضا در  سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند برگزار شد.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی با حضور در این مراسم  ضمن معرفی کتاب«شیری در قفس 902» که سروده  شهید زارعی شاعر  شهید اهل خراسان جنوبی و شهرستان قاینات است به بیان ویژگی‌های اخلاقی این شهید در دوران کودکی و نوجوانی پرداخت.

حمیدی در ادامه گفت: ما امروز باید قدردان  شهدا باشیم، با شیوه زندگی آنان بیشتر از گذشته آشنا شویم و بدانیم اگر امروز در امنیت و آرامش زندگی می‌کنیم، مدیون خون پاک شهیدانی هستیم که رفتند تا ما بمانیم.

مدیر کل کانون خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن قدردانی از حضور خانواده  مربی شهید کانونی «علی نوکندی» در این برنامه، گفت:  خانواده شهدا سرمایه‌های انقلاب هستند ،تکریم و پاس‌داشت آنان که مظهر صبر و استقامت هستند زمینه‌ساز اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

پخش کلیپ شهید آوینی، اجرای سرود توسط اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند، خوانش آثار شهید زارعی، رونمایی از سردیس شهید حمید رضا مساح، اجرای نمایش توسط عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند، اهدای کتاب و پلاک از دیگر برنامه‌های ویژه برنامه صبح شعر« پرواز از قفس» بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =