رونمایی از سردیس سفالی شهید مساح در کانون شماره یک و فراگیر بیرجند

هم‌زمان با هفته هنر و انقلاب در مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند از سردیس سفالی شهید «حمید رضا مساح » رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،هم‌زمان با برگزاری صبح شعر « پرواز از قفس»که با حضور افسانه زارعی مشاور استاندار خراسان جنوبی در محل کانون شماره یک و فراگیر بیرجند برگزار شد، از سردیس سفالی شهید «حمید رضا مساح » از شهدای 8 سال دفاع مقدس رونمایی شد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور ایثارگران در این مراسم با قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: مراکز فرهنگی هنری کانون به دلیل داشتن مخاطبان کودک و نوجوان بهترین مکان برای معرفی زندگی نامه شهدا و سیره زندگی کسانی است که از جان خود برای حفظ ارزش‌های انسانی گذشتند.

شهید حمید رضا مساح  متولد شهرستان بیرجند بود، وقتی تنها 16 سال داشت و دانش آموز اول دبیرستان بود به جبهه رفت و در 23 اسفند سال 1363 در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

سردیس شهید مساح طی دو ماه در کارگاه سفال مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند توسط سه نفر از اعضای نوجوان با هدایت  مرضیه حسن پور مربی هنری  این مرکز ساخته شد.

 در ادامه این مراسم از خانواده شهید علی نوکندی  که از مربیان شهید کانون بودند با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =