اساس؛ پرورش و تقویت پایه‌ی فکری کودکان است و کانون در تحقق این مهم نقش اساسی دارد

امام جمعه شهربابک گفت: شخصیت هر فرد در هفت سال دوم زندگی‌اش شکل میگیرد و پرورش و رشد پایه‌های فکری در این سن یک اصل ضروری است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کرمان در سفر بازدید از مراکز شهربابک با امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به این‌که امام ( رحمه‌الله علیه) توجه ویژه ای به قشر کودک و نوجوان داشت و اکنون مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) نیز عنایت ویژه ای به این قشر از جامعه دارد.

وی ۷ سال دوم زندگی کودک را هفت سال کنترل عنوان و خاطرنشان کرد: در این زمان باید فکر کودک  پرورش یابد چراکه با دنیای خارج از خانه بیشتر ارتباط دارد و مکان‌هایی همچون کانون می‌توانند در شکل‌گیری شخصیت افراد بسیار موثر باشند.

امام جمعه شهربابک با بیان این‌که یکی از وجوه دین اسلام حوزه تربیتی است،یادآور شد: در قران کریم تنها موردی که با جزئیات به آن پرداخته شده است مباحث تربیتی است.

حجت‌الاسلام انصاری افزود: رسالت پیامبران "یزکیهم و یعلمهم" بوده است  و اکنون فعالیت‌های دستگاه‌هایی همچون کانون پرورش فکری در همین راستا است.

وی با اشاره به این‌که  از سال ۵۶ عضو کانون پرورش فکری بوده است، اظهار داشت: در زمان حضور ما در کانون فعالیت‌ها و کتاب‌ها برایمان جلوه و جذابیت خاصی داشت و امروزه نیز مربیان کانون بایستی علاوه بر ایجاد جذابیت در فعالیت‌ها روح تدین، پاکی و عفاف رادر کودکان و نوجوانان زنده و پرورش دهند.

این مسوول تصریح کرد: اساس، تقویت، رشد و پرورش پایه‌ی فکری است، زمانی که این مهم صورت گیرد بایستی به دنبال ابزارهای علمی برویم.

امام جمعه شهربابک همچنین بر حضور مستمر نماینده کانون در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکید کرد.

محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان نیز در این دیدار با بیان این‌که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نوجوانان توجه ویژه ای دارند و آرزوهای بزرگی برای آنان دارند،گفت: این امر وظیفه مسوولان و به طور ویژه متولیان حوزه کودک و نوجوان را سنگین‌تر می‌کند.

روحی افزود: این‌که کودکان و نوجوانان در آینده عهده‌دار چه شغلی می‌شوند مهم نیست، آن‌چه ضرورت دارد این است که این افراد ویژگی انقلابی و اسلامی را داشته باشند و در آینده به دیگران خدمت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان این‌که فرصت مغتنمی در اختیار همکاران کانون است تا با توانمندی و دلسوزی فرزندان این کشور را پرورش دهند، تصریح کرد: در این میان حمایت و پشتیبانی از مربیان کانون نیز بایستی در بین مسوولان تسری یابد چرا که هر آن‌چه در حوزه کودک و نوجوان یاری و مساعدت کنند به آینده کشور خدمت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر به شهربابک همچنین با خانواده حنانه و فاطمه‌زهرا کارگر دو عضو فعال و موفق مرکز شماره یک شهربابک دیدار و از آن‌ها تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =