کد خبر: 278267
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
توسعه فرهنگی زیر بنای توسعه شهری است

فرماندار شهرستان سیمرغ در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگی، آن‌را زیر بنای توسعه همه جانبه در شهرستان سیمرغ عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، محمد علی یزدان‌شناس همزمان با معارفه مسؤول جدید کانون در شهرستان سیمرغ، با فرماندار و امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.

مدیرکل کانون مازندران در دیدار با فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه کودکان ونوجوانان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی محسوب می شوند، بر نقش کانون در اعتلا و شکوفایی استعدادهای این قشر تاکید کرد.

وی تعامل کانون ودستگاه‌های فرهنگی همچون آموزش و پرورش را گامی موثر در راستای شکوفا سازی استعداد های کودکان و نوجوانان شهرستان سیمرغ دانست و براین اساس خواستار حمایت فرماندار درجهت  تعامل ادارات فرهنگی و آموزشی با کانون شد.

مجتبی جبیب نژاد نیز با تاکید بر حمایت از مرکز فرهنگی و هنری کانون سیمرغ، اظهار داشت: کانون ظرفیتی است که می تواند در توسعه فرهنگی موثر باشد.

فرماندار سیمرغ در عین حال به کمبود منابع و امکانات در این شهرستان اشاره نمود و بیان داشت: ضرورت توسعه ساختاری در این شهرستان از مهمترین اولویت‌های ماست.

حبیب نژاد با اشاره به اینکه توسعه در حوزه فرهنگ زیر بنای دیگر توسعه هاست، از تخصیص منابع حمایتی فرمانداری برای پیشبرد امور فرهنگی در سیمرغ خبر داد.

امام جمعه سیمرغ :

مربیان کانون نقش ماندگاری در حوزه فرهنگ دارند

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی امام جمعه سیمرغ، در دیدار با مدیر کل کانون مازندران، هنر مربیان کانون در تربیت نسل امروز را بسیار مهم و قابل ملاحضه دانست و کار کانون پرورش فکری را در تربیت و رشد استعدادهای کودکان ونوجوانان هنرمندانه  خواند.

وی با بیان سابقه کارمرکز فرهنگی و هنری سیمرغ از گذشته و بیان آشنایی وی با برنامه های اثر گذار کانون در نسل جوان گفت: مرکز سیمرغ در گذشته نقش مهمی در انجام فعالیت‌های فرهنگی شهرستان داشته و امید است این مهم استمرار یابد.

حجت الاسلام یوسفی ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه حضور کودکان و نوجوانان امروز در عرصه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی به نسبت گذشته کم رنگ شده است؛ خواستار توجه بیش پیش مسؤولان  کانون در جذب مخاطب و تربیت آنان شد.

وی با تاکید بر تربیت دینی و انقلابی نسل امروز تصریح کرد: با توجه به تنوع رسانه ای و امکانات نرم افزاری و تاثیری که  این ابزارها بر حوزه فرهنگ دارند، مسؤولان می بایست برنامه جدی برای تربیت و آموزش کودکان ونوجوانان آینده ساز داشته باشند.

امام جمعه شهرستان سیمرغ، با بیان اینکه " کودکان بسیار تاثیر پذیرهستند" از اهمیت تربیت مناسب در سنین کودکی سخن گفت و بیان داشت: کانون جایگاه ویژه ای در این میان ایفا می نماید.

مدیر کل کانون مازندران در دیدار خود با امام جمعه شهرستان سیمرغ، با اشاره به فعالیت های 40 گانه کانون در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، تربیت بر مبنای آموزه‌های دینی و انقلابی را محور همه برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری عنوان کرد.

گفتنی است: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، طی حکمی " حورا نیک بخت" را به سمت مسؤول کانون در شهرستان سیمرغ منصوب کرد و از خدمات و تلاش های " فرزانه یوسفی " در زمان مسؤولیت قبلی تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =