نقش مربیان کانون در حوزه فرهنگ ماندگار است

امام جمعه شهرستان سیمرغ در استان مازندران هنر مربیان کانون در تربیت نسل امروز را بسیار مهم و قابل ملاحظه دانست و آن را فعالیتی هنرمندانه خواند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، با اشاره به پیشینه‌ی فعالیت مرکز فرهنگی‌هنری کانون سیمرغ و آشنایی خود با برنامه‌های اثرگذار این مرکز اظهار امیدواری کرد انجام فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان استمرار داشته باشد.

وی حضور کودکان و نوجوانان امروز در عرصه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را به نسبت گذشته کم رنگ دانست و خواستار توجه بیش از پیش مسوولان  کانون در این زمینه شد.

حجت‌الاسلام یوسفی با تاکید بر تربیت دینی و انقلابی نسل امروز تصریح کرد: با توجه به تنوع رسانه‌ای و امکانات نرم‌افزاری و تاثیری که  این ابزارها بر حوزه فرهنگ دارند، مسوولان می‌بایست برنامه جدی برای تربیت و آموزش کودکان ونوجوانان آینده‌ساز داشته باشند.

امام جمعه شهرستان سیمرغ، با بیان این‌که کودکان بسیار تاثیرپذیر هستند، تربیت مناسب در سنین کودکی را بسیار با اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: کانون جایگاه ویژه‌ای در این میان ایفا می‌کند.

محمدعلی یزدان‌شناس مدیرکل کانون مازندران نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های 40 گانه کانون در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، تربیت بر مبنای آموزه‌های دینی و انقلابی را محور همه برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های این مجموعه عنوان کرد.

هم‌چنین مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار شهرستان سیمرغ نیز در دیدار با مدیرکل کانون بر توسعه‌ی فرهنگی به عنوان زیربنای توسعه شهری تاکید کرد و گفت: کانون ظرفیتی است که می‌تواند در توسعه فرهنگی بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر حمایت از مرکز فرهنگی و هنری کانون سیمرغ، اظهار داشت: اگر چه با کمبود منابع و امکانات در این شهرستان مواجه‌ایم، ضرورت توسعه ساختاری از مهم‌ترین اولویت‌هاست.

حبیب‌نژاد هم‌چنین از تخصیص منابع حمایتی فرمانداری برای پیشبرد امور فرهنگی در شهرستان سیمرغ خبر داد.

مدیرکل کانون مازندران نیز در این دیدار با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، بر نقش کانون در اعتلا و شکوفایی استعدادهای این قشر تاکید کرد.

وی تعامل کانون و دستگاه‌های فرهنگی هم‌چون آموزش و پرورش را گامی موثر در راستای شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان شهرستان سیمرغ دانست و براین اساس خواستار حمایت فرماندار درجهت  تعامل اداره‌های فرهنگی و آموزشی با کانون شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، به منظور معارفه مسوول جدید مرکز فرهنگی‌هنری کانون سیمرغ به این شهرستان سفر و با فرماندار و امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.

 گفتنی است طی حکمی از سوی یزدان‌شناس حورا نیک‌بخت به سمت مسوول کانون سیمرغ منصوب و از خدمات و تلاش‌های فرزانه یوسفی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =