بررسی اهمیت تصویر در شعر کهن و امروز

درهفتمین جلسه‌ی انجمن ادبی مرکز فرهنگی کانون فین که با حضور مسلم محبی شاعر استان برگزارشد اهمیت تصویر در شعر کهن و امروز بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، هفتمین جلسه‌ی ادبی مرکز فرهنگی هنری کانون فین با حضور مسلم محبی شاعر استان و اعضای فعال ادبی نوجوان برگزارشد.

در ابتدای جلسه مسلم محبی درمورد متفاوت نویسی در خلق اثر گفتگو کرد و ادامه داد : کسی که می‌خواهد شعر بگوید تصمیمش این است که از چیزی بگوید که دیگران نمی بیند با یک نگاه متفاوت، اینجاست که دنیای یک شاعر با دنیای دیگران متفاوت است.

محبی افزود: همان‌قدر که ایجاد ارتباط میان اشیاء و پدیده‌ها در تازگی و اهمیت تصویر اهمیت دارد، به همان میزان انتخاب ساختاری برای بیان این ارتباط‌ها نیز مهم است و چه بسا تصویری کهنه و تکراری با استفاده از ساختار زبانی تازه، روحی تازه بپذیرد.

این شاعر نشست این جلسه از انجمن را بررسی و اهمیت تصویر در شعر کهن و امروز عنوان کرد و گفت: شاعر خلاقانه از مباحث دستوری به گونه‌ای بهره می‌برد که تصویری را ارتقای هنری بخشد، آن‌چنان‌که تغییر نوع یا نقش دستوری کلمه، موجب از بین رفتن تصویر یا ارزش‌های هنری آن می‌شود.

شاعر کتاب « بعد از تو به درد خودم هم نمی‌خورم» از پیشرفت اعضای ادبی کانون فین ابراز خرسندی کرد و قلم هر کدام از اعضا را رو به رشد دانست و از اعضای ادبی خواست در جلسه آینده یکی از غزلیات محمد علی بهمنی را حفظ کنند و یک غزل بنویسند.

مسلم محبی موضوع مورد بحث جلسه‌ی آینده را  آشنایی با رباعیات معاصر معرفی کرد.

در ادامه هاجر غلام‌نظری مربی ادبی کانون فین ضمن تقدیر از حضور محبی درجمع اعضای ادبی گفت: اعضای کارگاه­های ادبی کانون، به خاطر مطالعه همزمان شعر و داستان، دایره واژگانی بالایی دارند که کیفیت آثار آنها را ارتقاء می­بخشد.

وی افزود: انجمن ادبی مرکز فرهنگی هنری کانون فین با نام انجمن ادبی « تنگروک » آخرین چهارشنبه هر ماه  از سال ۹۶ فعالیت خود را  آغاز کرده است.

تنگروک اولین مرحله از رشد خرما است، خوشه ای سرشار از دانه های ریز که نارس است و کم کم به شکل دانه های خرما اما در ابعاد خیلی گردِ کوچک، تبدیل می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =